V roce 1970 byl celý okruh přestaven. Byl stále velmi divácky atraktivní a nabízel vzrušující podívanou, ale bohužel také stále velmi nebezpečný. Vše vyvrcholilo v roce 1976. Po havárii Niki Laudy převážily obavy o zdraví jezdců nad tradicí a diváckou přitažlivostí. Hořící Rakušan byl vytahován z vozu piloty, kteří jeli za ním a tato scéna se stala "starému" Nürburgringu osudnou. Osm let se formule 1 na Nürburgring nevrátily.
Na starý okruh se ještě jednou podívaly závodní automobily v roce 1983. Kdy se zde jelo mistrovství formule 2 a šampionát sportovních vozů. Pověst však okruhu zůstala, a tak dnes zůstává už jen místem, kde se legendy mísí se skutečností. Skvělých, nervy drásajících závodů se zde však jelo mnoho.
V roce 1935 zde zvítězil Tazio Nuvolari. Ve svém zánovním Alfa Romeo zde porazil mocnou Auto unii. V roce 1938, jen pár měsíců před začátkem druhé světové války, vyhrál Angličan Nick Seaman první závod pro Mercedes Benz. V roce 1968 Jackie Stewart zvítězil v husté mlze a dešti o více než čtyři minuty.
A ačkoli ještě duchové mrtvých pilotů bloudí údolím, výstavba nového okruhu, kratšího a hlavně bezpečnějšího, hned vedle okruhu starého, začala brzo. Dokončen byl v délce 4.542 km bez problémů a první velká cena se na něm jela v roce 1984.
Protože se Velká cena Německa jezdila v té době na Hockenheimringu byla nazvaná Velká cena Evropy. Zvítězil Alain Prost s McLarenem. Příští sezonu se zdde jela opět a naposledy Velká cena Německa a poslední vítezství ve Ferrari získal Michele Alboreto.
Poté motory formule 1 na Nürburgringu opět na deset let utichly. Jediný německý závod se jezdil na Hockenheimringu.
Od roku 1995 se na okruhu Nürburgring jezdí až dosud. Velkou cenu Evropy zde v tomto roce vyhrál Michael Schumacher s Benettonem. Bylo to 400. vítězství britského vozu ve formuli 1.
Od roku 1997 do roku 1999 se zde jela Velká cena Lucemburska, ale od minulého roku se závod opět jmenuje Velká cena Evropy. Rekord okruhu drží od sezony 1997 Heinz-Harald Frentzen (tehdy pilot williamsu) časem 1:18.805. Nejrychejší pole position patří Miku Häkkinenovi 1:16.602.
Osm předcházejících závodů na novém Nürburgringu absolvovalo 184 jezdců. Stojedna z nich bylo klasifikováno v cíli.
Okruh hostil jednou Velkou cenu Německa, třikrát Lucemburska a čtyřikrát Evropy.