Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Quintana před startem: Bude to otevřenější Tour bez jasného favorita

Nairo Quintana (třetí zprava) s týmem Movistar během tréninku před startem Tour de France v Düsseldorfu. | foto: AP

1 2017
Düsseldorf (Od našeho zpravodaje) - Před začátkem sezony si dal smělý cíl – napodobit Marka Pantaniho a získat v cyklistice tak ceněný double Giro & Tour. Plány mu už na italské Grand Tour překazil Tom Dumoulin, přesto má před sebou Nairo Quintana obrovskou výzvu. Porazit poprvé v kariéře na francouzských silnicích Chrise Frooma a přijet na Elysejská pole ve žlutém.

Podle Frooma i mnohých expertů to bude Tour plná útoků. Souhlasíte?
Bude to velmi zvláštní Tour. Na trase sice jsou horské etapy, ale jen pár z nich končí na kopci. Zároveň je tady jen pár vrcholů ve výškách nad 2 tisíce metrů, proto musíme být mnohem odvážnější než v minulých letech. Bude záležet na strategii jednotlivých týmů, ale určitě to bude Tour plná silných momentů.

A také hrstky časovkářských kilometrů, v letošním itineráři je jich jen sedmatřicet.
I proto bude letos Tour otevřenější, oproti minulým ročníkům nebude mít jasného favorita. My víme, že v časovkách nějaký čas určitě ztratíme, ale bude to o dost méně než v minulých letech nebo na letošním Giru.

Fotogalerie

Spousta etap letos nekončí na kopci, ale ve sjezdu po horské prémii. Budete muset víc riskovat?
Určitě, jak jsem řekl, budeme muset být odvážnější, takže poprvé asi budeme závodit i ve sjezdech.

Už na čtvrté Grand Tour za sebou se chystáte útočit na pódium. Není to psychicky vyčerpávající?
Vlastně se na to docela těším, ale já se na Tour těším vždycky. Pro mě i pro tým je to nejdůležitější závod v roce. I teď si vzpomenu, jak jsme spolu s Jonathanem Castroviejem v roce 2013 debutovali. Jak pro nás bylo vše nové – hlavně tiskové konference, na kterých jsem byl vždycky tak nervózní (usměje se).

Nová je pro vás letos i příprava na Tour, kterou jste musel kvůli Giru značně obměnit.
Je úplně jiná, máte pravdu. Tour je pro mě stále nejdůležitější závod sezony, ale mám za sebou slušné Giro, kde jsem dojel druhý, tak uvidíme, na co to tentokrát bude na Tour stačit. Nechci už před startem říkat, jestli jsme udělali nějaké chyby, jestli jsem neměl na Giro jezdit. Uvidíme po závodě.

Podle Romaina Bardeta, ale také podle vašeho sportovního ředitele Eusebia Unzueho máte lepší výkonnost právě na druhé Grand Tour v roce.
Je pravda, že loni jsem měl na Vueltě lepší formu než na Tour, ale nedokážu říct, že jsem teď na stejné úrovni jako loni ve Španělsku. Cítím se dobře, Giro jsem opustil ve slušné kondici a s dobrými pocity. Snad se to projeví a my zazáříme v horách, kde musíme na své konkurenty získat nějaký čas.

30.června 2017 v 19:15, příspěvek archivován: 30.června 2017 v 19:16

Vzrůstem je možná malý, zájem je ale o @NairoQuinCo před startem @LeTour obrovský. #plnysalnovinaru https://t.co/fD1uymP1Cg

Loni vás na Tour trápila alergie. Neobáváte se letos něčeho podobného?
Alergie se pořád trochu bojím, a pokud to bude mít podobný průběh jako loni, jsem trochu nahraný. Ale když se budu cítit jen trochu normálně, bude to pro mě vítězství.

Sledoval jste generálku před Tour – závod Critérium du Dauphiné – a nepříliš přesvědčivý výkon Chrise Frooma?
Viděl jsem několik etap a závodilo se opravdu na vysoké úrovni. A Froome? Možná nebyl tak dominantní jako v minulých letech, ale na Tour se určitě ukáže v jiné formě. Je stále číslem jedna a bude silný, tím jsem si jistý.

Kdo jsou podle vás největší favorité závodu?
Nerad bych se mýlil, jako každý rok může dojít k nějakému překvapení, ale podle mě se o vítězi rozhodne mezi Froomem, Fabiem Aruem, Romainem Bardetem, Albertem Contadorem, Richie Portem a snad mnou. A kdo z nás to bude? Nechci říct, že je to loterie, i když ona to trochu loterie je. K vítězství potřebujete kromě skvělé formy taky hromadu štěstí.

Na sobotu hlásí déšť. Vadila by vám časovka na mokré vozovce?
Mokro mi nevadí, ale suchou silnici mám samozřejmě radši. Čím víc omezíme jakékoliv riziko, tím pro nás lepe.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze