Watkins Glen, nebo jen jednoduše "Glen" to je ještě dnes pojem v uších každého pamětníka F1. Mistrovství světa hostovalo na přírodní dráze ve státě New York od sezony 1961, a zažilo tam mimo hvězdných okamžiků Clarka, Fittipaldiho nebo Jonese i tragédie Ceverta a Koinniga.
Po sezoně 1980 se Ecclestone stěhoval na lukrativnějších a příjemnější místa jako Las Vegas, Dallas nebo Detroit i když se tyto "okruhy" ze sportovního hlediska autodromu na zalesněné pahorkatině kolem jezera Lake Seneca ani zdaleka nevyrovnaly. Glen proto musel dlouhý čas vyjít bez velkých mezinárodních závodů – než svůj ztracený klenot Američané znovu objevili.
Napříč permanentní modernizaci nebude trať nikdy sterilním autodromem "á la Tilke" a jezdci musí ještě dnes k jejím rychlým převýšeným zatáčkám přistupovat s náležitým respektem. To si uvědomil i Ernesto Viso nejpozději ve volném tréninku, když pořádně netrefil stopu první zatáčky a skončil po zle vypadající nehodě v bariéře druhé zatáčky. Monopost stáje Kalkhoven při tom poškodil tak zle, že se nemohl zúčastnit kvalifikace.
Boj o pole–position ovládla Penskeho trojice Power-Castroneves-Briscoe, přičemž Will Power zase jednou dokázal, že je roku 2010 pravděpodobně nejrychlejším pilotem ICS na silničních okruzích.
Úspěšný debut v ICS si v Glenu odbyl i Ir Adam Carroll. Někdejší hvězdě GP2 a A1GP se kokpity F1 z nejrůznějších důvodů vyhnuly a tak teď hledá nové štěstí v USA: 10. čas při tom potvrdil, že Michael Andretti na jeho talent vsadil právem.
Vítězem minulého ročníku se stal Justin Wilson na voze malé stáje Dale Coyneho. Sezona 2010 ale není sezonou outsiderů - tak jako celý rok dominovaly i v Glenu vozy stájí Pense a Ganassi. Na špičce si to hned od startu rozdala pětice ve složení Power, Briscoe, Castroneves, Dixon a Franchitti, přičemž Dixon s Castronevesem v šestém kole lehce havarovali.
V dalším průběhu závodu využil Power své vynikající formy a dokázal se od pronásledovatelů odpoutat, aby dalším krásným vítězstvím zvýšil celkové vedení. Na Franchittiho s Briscoem tedy zbyla jen vyhlídka na druhé místo a jejich boj trval až do posledních metrů: mladý kolega Powera předjel zkušeného vítěze Indy500 až v posledním kole a zajistil Penskemu dvojité vítězství.
Hned za nimi si pro pěkné výsledky dojeli jezdci menších stájí De Ferran a Kalkhoven, Raphael Matos a Mario Mores. Debutant Adam Carroll dojel šestnáctý, ale "v nejlepší společnosti" – hned za Paulem Tracym a Takumou Sató.
Příští závod ICS se jede za dva týdny v ulicích kanadského Toronta, tedy opět "na parketu" Willa Powera.
Výsledky závodu ICS ve Watkins Glenu:1. Will Power (Aus.) Penske 1h40:27,4391 min. Celkové hodnocení IndyCar Series 2010 po 9 závodech: |