Za tankovaní v době, kdy jezdil po dráze safety car, byl potrestán trestem zastavení na deset vteřin. Přitom neměl jinou možnost než do boxů jet, jinak by zůstal stát na dráze se suchou nádrží.
A nic mu už nemohlo pomoci, že kontroverzní a všemi kritizované pravidlo o zavírání pit lane bude asi příští rok zrušeno.
Jenže Rosberg se díky včasnému, i když s pravidly se neslučujícímu zastavení, dostal na první místo a měl několik kol na to, aby si vyjel náskok dost velký na zachování šance na přední umístění.
"Byl jsem zoufalý, pokaždé tohle podivné pravdilo někomu ublíží. Mělo by se zrušit." Německý jezdec ví, o čem mluví. Bez potrestání by vyhrál. Ale nakonec ani druhé místo nebylo k zahození.
Pár kol před vykonáním trestu držel všechny jeho potenciální soupeře za sebou pomalý Coulthard a Rosberg jel jako šílený. "Každé kolo bylo jako kvalifikační, nic jiného jsem nemohl dělat." A podařilo se. Vrátil se na trať před skotským jezdcem a tedy i před rychlým Hamitonem.
Williamsy byly v Singapuru konkurenceschopnější než na předchozích okruzích, což potvrdil osmým místem i druhý jezdec Nakadžima, ale Rosberg to neměl snadné ani po startu, musel se prodrat skrz zeď jménem Jarno Trulli.
"Startoval jsem na kluzké straně dráhy a Trulli šel přede mě. Měl plnou nádrž a byl pomalý. A jedinou šanci jsme viděl v první zatáčce, protože sedmá je moc hrbolatá na to, aby se tam dalo předjíždět. A dal jsem do toho všechno, možná si trochu probrzdil gumy, ale dostal se dopředu," popisoval německý talent, jehož nejlepším umístěním ve formuli 1 bylo dosud třetí místo z březnového podniku v Melbourne.