Podle Olivera Ciesly, generálního ředitele společnosti WRC Promoter, která šampionát řídí, je to jedna z cest, jak zvýšit zájem automobilek o účast v seriálu. Dalším krokem je podle Ciesly plánované využívání hybridních systémů, které vstoupí v platnost v roce 2022.
A návrat do USA a Číny se nabízí. „Chceme v těchto zemích závodit, chceme přinést rallye na velké světové trhy. Covid-19 nás zdržel, ale do budoucna je to náš cíl,“ uvedl Ciesla pro web autosport.com.
Zrušena byla i Britská rallyeKvůli pandemii koronaviru se letos nepojede ani Britská rallye, která se měla konat na přelomu října a listopadu. Tradiční soutěž ve Walesu je už pátým dílem, který z mistrovství světa vypadl vinou zdravotní situace ve světě. "Vzhledem k vývoji pandemie covid-19 a bezpečnostním opatřením, která omezují shromažďování a mezinárodní cesty jsou stále problematické, je tu příliš mnoho neznámých, aby se tak významná sportovní událost mohla reálně uspořádat. V této nejisté volbě by to nebyla rozumná volba," uvedli organizátoři v prohlášení. Britská rallye se neuskuteční poprvé od roku 1967, kdy byla zrušena kvůli epidemii kulhavky a slintavky v zemi. |
V USA se závod mistrovství světa konal naposledy v roce 1988, v Číně o jedenáct let později. „Bude to něco, co v budoucnosti určitě uděláme. Chceme rozšířit naši viditelnost i viditelnost výrobců, kteří se rozhodli investovat a závodit ve WRC,“ podotkl Ciesla, jenž by měl ale svou pozici v promotérské společnosti v létě opustit.
Zájem automobilek o rallyeové MS podle něj zvýší i technické změny platné od roku 2022, kdy by měly v seriálu startovat vozy s hybridními systémy. Na přejezdech by závodní speciály měly jet pouze na elektrický pohon, na rychlostních zkouškách poté přídavnou energií podporovat konvenční spalovací motor. Mezinárodní automobilová federace o této změně rozhodla loni.
„Hybrid bude určitě jeden z důvodů, proč se další výrobci rozhodnou vstoupit do WRC,“ nepochybuje Ciesla. „Bude to ale jen jeden z dalších prvků projektu. Máme nejlepší jezdce na světě a také skvělou produkci,“ prohlásil zástupce promotéra seriálu s tím, že rallye je i nadále skvělou platformou pro vyvíjení nových součástek, které lze následně využít ve výrobě sériových aut.
V MS se v současnosti v nejvyšší kategorii oficiálně angažují jen Toyota, Hyundai a Ford. Ciesla věří, že se do seriálu vrátí Subaru, Volkswagen, Citroën a nově se zapojí i Nissan.