„Byla to moje nejlepší Barumka,“ poznamenal Jakeš, jehož dosavadním maximem bylo šesté místo z roku 2013. „Věřil jsem, že budeme o kousek výš,“ zareagoval Tarabus, mezi jehož zdejšími výsledky se vyjímá bronz z roku 2013. „Když už jste jednou na pódiu, chcete tam být pokaždé.“
Jakeš, který spolupracoval s navigátorem Petrem Machů, začal sezonu ve Škodě Fabii S2000. Před vrcholem sezony přesedl do modernější Fabie R5 a hned to šlo poznat na výsledcích. Nejenže skončil těsně pod stupni vítězů, ale vyhrál i tři rychlostní zkoušky. „Je vidět, že s takovým autem můžeme bojovat o bednu,“ libuje si.
Moc nechybělo, aby pilot z Hutiska-Solance vystoupil na pódium. Od hvězdného Španěla Daniho Sorda jej dělily pouhé tři desetiny vteřiny! Poslední test Kašava, který měřil 25 kilometrů, prolétl o 8,7 sekundy rychleji, ale nestačilo to. „Jel jsem naplno, zkusili jsme ho předstihnout. Bohužel to nevyšlo,“ posteskl si Jakeš, který během soutěže doplatil na defekty a další chyby. „Ti přede mnou jich neudělali tolik, proto jsem až za nimi.“
Tarabus v posledním testu rovněž usiloval o posun vzhůru. Ovšem Němec Fabian Kreim byl rychlejší, proto zlínský závodník skončil až za ním. Původně ho přeskočil i Brit Chris Ingram, který však následně dostal penalizaci 20 vteřin a zůstal za českým jezdcem.
„Měli jsme gumy do mokra a na osychajícím asfaltu mi to úplně nechutnalo,“ přiznal Tarabus, jenž závodil ve Škodě Fabii R5 s Danielem Trunkátem. Výsledek odpovídá průběhu sezony, která zatím nejde podle Tarabusových představ. „Možná mi chyběla vyježděnost,“ připomněl, že v minulých sezonách míval mnohem bohatší program.