Schumacher by šestým triumfem v Monte Carlu vyrovnal rekord zesnulého Brazilce Ayrtona Senny, úřadující světový šampion by se zapsal v 53. monacké Grand Prix formule 1 od roku 1950 do análů jako osmadvacátý vítěz prestižního závodu.
Lídr pořadí Alonso má před sedmým závodem sezony patnáctibodový náskok před Schumacherem a věří, že o víkendu zabije dvě mouchy jednou ranou -podmaní si Monte Carlo a zvýší vedení před sedminásobným mistrem světa.
Jeho maximem je ale zatím loňské čtvrté místo. "Šance mám velké. Tady je potřeba dobrá trakce a to v téhle sezoně zatím byla silná stránka našeho vozu," prohlásil Alonso.
Schumacher na vítězství v Monaku čeká od roku 2001. Prý mu ani nepřišlo, že už uplynulo tolik vody. "Hlavně moc nehledím na to, co bylo. Soustředím se na letošek a mohu už teď říct, že to budu mít snazší než vloni. Tehdy jsme nemohli soupeřům konkurovat," připomněl Schumacher sedmé místo, které dokonale zapadlo do nevydařené sezony. "Teď máme solidní šance," dodal německý pilot.
Pořadí MS (po 6 závodech):1. Alonso (Šp./Renault) 54, |
Oba se shodli, že trať v Monaku je nekompromisní. "Tady člověk potřebuje trochu víc štěstí než obvykle. Jinde si párkrát v kvalifikaci nebo závodě vyjedete do trávy nebo kačírku. Tady? Chybu si dovolit nelze. Zeď a konec," řekl Alonso.
Španělský jezdec chce pokračovat v letošní sérii. Ještě neskončil hůř než druhý a vyhrál poslední dvě kvalifikace. "Tady bude asi kolem kvalifikace trochu zle, protože na okruhu bude na mnoha místech příliš plno nato, aby člověk mohl zajet nejrychlejší kolo," upozornil Alonso na sobotní boj o startovní pozici, který se od letošního roku jede vylučovacím systémem.
Takový systém může speciálně v Monte Carlu zamíchat pořadím. "Bude to chtít nějakou strategii, abychom se bezpečně dostali do elitní desítky," dodal.
Před rokem kvalifikace vyšla nejlépe Kimimu Räikkonenovi z McLarenu a finský pilot pak proměnil závod v přesvědčivé vítězství. Teď by se rád stal prvním pilotem, který vyhraje podruhé za sebou, od podobného Schumacherova triumfu v letech 1994 a 1995. "K tomu musí klapnout kvalifikace. Důležitá bude preciznost, nejspíš uvidíme celou řadu různých strategických plánů," řekl Räikkönen v očekávání dramatického průběhu.
Velká cena začala volnými tréninky už dnes, zatímco v pátek mají piloti F1 v Monaku tradiční volno. Sobotní kvalifikace rozhodne o pořadí na startu nedělního závodu, který začne ve 14:00.
Řidičské umění je předpoklad úspěchu
Velká cena Monaka na městském okruhu v Monte Carlu je nejkratším závodem v seriálu mistrovství světa formule 1, ačkoliv na něm jezdci absolvují nejvíc kol (78). Diváci na žádné jiné trati nemohou sledovat závody z větší blízkosti, piloti, z nichž mnozí jsou v monackém knížectví doma, tu zase víc než jinde prahnou po triumfu, protože vítěz v úzkých uličkách města bývá označován za nekorunovaného krále řidičského umění.
Jezdecká chyba v Monte Carlu znamená většinou havárii a konec nadějí, o zdejší GP se hovoří jako o tanci mezi svodidly. Okruh nemá bezpečnostní zóny, nebo jen minimální, trať vede mezi domy či bezprostředně kolem přístavu s luxusními jachtami, zhruba osmina z celkové délky je ukryta v proslaveném tunelu.
Okruh s šestnácti zatáčkami neskýtá žádnou šanci k předjetí, klíčová tedy bude kvalifikace. Testem řidičského umění je skutečnost, že piloti musejí během jediného kola více než čtyřicetkrát řadit a rychlost se mění v rozmezí 50 km/h v šikaně a 270 km/h při výjezdu z tunelu. Prvenství bude obhajovat Fin Kimi Räikkönen z McLarenu.
Charakteristika trati:Délka okruhu: 3,340 km. |