Hlavní novinky jsou nasnadě. Na vrcholný turnaj se tentokrát musí čekat pět let místo obvyklých čtyř. To proto, že se změní systém kvalifikace - hrát se bude během klubové sezony.
Úterní show v Šanghaji zatím žádnému z uchazečů o 32 míst stres nepřinesla. Ukázala červeno-modro-žlutý symbol, který se inspiroval poetikou pekingské opery.
„Barvité masky symbolizují důvtip, vytrvalost, sílu a dokonalost, to je přesně to, co potřebují hráči i jejich týmy, aby na mistrovství světa mohli uspět,“ vysvětluje poselství oficiální zpráva organizátorů.
Kdo by to snad nepoznal, logo zobrazuje taneční souboj dvou létajících draků, kteří se sváří o zářivou perlu. Stejně jako se dva basketbalové týmy perou o pohár pro vítěze - Naismith Trophy.
Vrchol reprezentační sezony 2019 se uskuteční od 31. srpna do 15. září. Rekordních 32 týmů bude rozděleno do osmi skupin a osmi čínských měst, z každé základní skupiny postoupí do té osmifinálové dva nejlepší, osm elitních celků se následně dostane do play-off.
Od letošního listopadu se osmdesátka týmů (některé z nich musely projít předkvalifikací) utká o 31 volných míst. Čína má coby organizátor účast jistou, američtí obhájci nikoli.
Los kvalifikace, rozdělené podle kontinentů, se bude konat 7. května letošního roku v Kuang-čou. Nový model přinese neúčast hráčů z NBA v soubojích o postup, naopak Euroliga s Eurocupem se takto nastavené sezoně míní přizpůsobit.
Vizuální představení loga pro MS 2019 v Číně