Motorkář z Jizerských hor by chtěl konečně překonat své dakarské maximum, které zajel hned při své první účasti v roce 2015 - 30. místo.
„Konkrétní cíle si ale před sebe nekladu. V minulém ročníku jsem se držel kousek od dvacátého místa, pak jsem po těžkém pádu odstoupil. V lednu bych se chtěl držet na stejných pozicích a hlavně dojet do cíle,“ řekl Engel. „Rád bych se vyvaroval velkého pádu a bloudění. Když k tomu pojedu dostatečně rychle, tak by to měl být můj třetí Dakar v cíli a věřím, že s pěkným výsledkem.“
Na loňský ročník slavné rallye nemá závodník z Josefova Dolu nejlepší vzpomínky. Musel odstoupit po těžkém pádu, při němž si silně pochroumal záda. Zprvu se zdálo, že nemá nic zlomeného, ale pak se ukázalo, že zranění bylo mnohem vážnější.
„Když jsem začal trénovat, měl jsem problémy se zády. Nejdříve jsem chodil na rehabilitace, ale když ani ty nepomáhaly, šel jsem na magnetickou rezonanci a doktoři zjistili, že jsem měl kompresní zlomeninu pátého obratle. Navíc mám trochu hnuté plotýnky,“ prozradil Engel. „Na motorce to zatím nevadí, cítím se dobře. Naštěstí se to nedotýkalo nervů, je ale pravda, že to mohlo dopadnout špatně.“
Léčení následků pádu mu narušilo přípravu, o to víc se však 27letý jezdec týmu Moto Racing Group bývalého slovenského závodníka Ervína Krajčoviče snažil vrátit zpátky do bývalé formy.
„Na Dakar jsem trénoval celý rok, neměl jsem ani dovolenou! Najezdil jsem toho více než v loňském roce. Doufám, že ze všeho, co mám za sebou, vytěžím co nejvíc.“
Trénoval i v prosinci, kdy byl jezdit v Tunisku. A velice si pochvaloval přítomnost nového týmového kolegy Juana Pedrera ze Španělska, který byl v minulosti na Dakaru dvakrát pátý a v posledním ročníku dojel jedenáctý. „Je to velký profík. Vidím, jak se připravuje, co tomu dává. Pro mě je bonus mít ho v týmu a čest s ním závodit,“ prohlásil.
Cítí, že tým od něj letos očekává dobrý výsledek, ale snaží se nepodléhat tlaku. „Na prvním Dakaru jsem chtěl dojet a získat zkušenosti. Poté už jsem vždy chtěl udělat výsledek, ale vždy mi to něco překazilo. I v lednu to bude stejné. Máme za sebou těžkou přípravu a určitě bych to chtěl prodat,“ řekl Milan Engel.
Přestože předchozí ročník nedokončil, dostal nízké startovní číslo 38. A vyhovuje mu, že 70 procent trasy vedené letos výhradně po peruánském území tvoří písek.
„Na spoustu písku se těším. Mám z předchozích startů vyzkoušeno, že mi to problémy nedělá. Budu se snažit jet od začátku naplno, aby mi špička příliš neujela. Co na začátku ztratím, to se bude jen těžko dohánět,“ nastínil svou taktiku.