"Působení ve Škodě změnilo můj život," netají se Mikkelsen. "Hlavně jsem se naučil jezdit na asfaltu, protože jako Nor jsem vyrostl na sněhu."
Ve svých letech toho má za sebou překvapivě hodně. V mládí lyžoval, dokonce byl členem juniorské reprezentace. Po zranění se přeorientoval na motorismus, rallye začal jezdit v sedmnácti. Jednu chvíli byl dokonce nejmladším jezdcem, který bodoval v mistrovství světa. Kariéru pak přibrzdil nedostatek financí i nehoda, při níž zabil desetiletou dívku.
Před loňskou sezonou dostal nabídku jezdit v IRC za Škodu, což jeho kariéru změnilo. Hlavně poslední závod na Kypru. Vyhrál ho a zajistil si titul. Díky tomu si ho všimli u Volkswagenu. Německá stáj ho zařadila do svého juniorského programu, s fabií odjel většinu podniků mistrovství světa spolu s hvězdným Sébastienem Ogierem.
"Nevěděl jsem, co od něj čekat, ale vycházíme skvěle. Je přátelský, pomáhá mi a radí s nastavením," chválí Mikkelsen. "Hodně jsem se od něj naučil."
V IRC dostal za úkol obhájit titul, což se mu povedlo. Stačila mu pouze dvě vítězství, protože jeho hlavní rivalové ze Škody Jan Kopecký a Juho Hänninen absolvovali jen omezený program. "Před rokem tu byla přece jen větší konkurence, přesto nebylo lehké vyhrát i podruhé," poznamenal Mikkelsen.
Volkswagen nasadí od nové sezony silnou dvojici Ogier, Latvala. Mikkelsen bude trojka a začne od čtvrtého podniku. Pro stáj je díky svému mládí perspektivní, navíc je hezoun, což pomůže marketinkovým aktivitám. "V prvním roce potřebuju získat zkušenosti s vozem WRC a poznat světové tratě," naznačil.
Pomáhat mu bude nový spolujezdec. Od jiného jezdce Škody Juha Hänninena, který vyhrál IRC v roce 2010, k němu přichází Mikko Markkula. "Můj dosavadní navigátor Ola Floene má přes čtyřicet a já potřebuju někoho, s kým vydržím zbytek kariéry," vysvětlil Mikkelsen. "S Juhem jsem to neřešil, ale on bude konkurenceschopný s jakýmkoliv spolujezdcem."