„Samozřejmě že chceme vyhrát a uspět, ale upřímně řečeno, to je tak vzdálený cíl, že víme, že se musí potkat spousta dalších faktorů. Přistupujeme k tomu pokorně,“ řekl šéf týmu Jan Kalivoda. „Když se budeme pohybovat v první pětce či v desítce, a na konci z toho vypadne zajímavé umístění, tak budeme spokojeni.“ Zástupci Buggyry si dobře uvědomují, že k úspěchu potřebují i štěstí a fungující techniku.
„Poslední roky nás vždy potkalo něco, co celkový výsledek trošku zhatilo. Doufám, že v příštím ročníku se nám to vyhne,“ přál si Kalivoda. „Připraveni jsme dobře. Dakar je ale extrémní závod a ne nadarmo se říká, že je nejtěžší na světě. Martin dvakrát dokázal vyhrát etapu a věříme, že by to tentokrát mohlo klapnout,“ přeje si šéf roudnické stáje.
I Kolomý před rallye mluvil o štěstí, zároveň však věří i ve své schopnosti. Radost mu udělalo množství písku, které závodníky čeká. V dunách a písku by se mělo odjet až 70 procent z 3 000 závodních kilometrů.
„Písek mám rád. Doufám jen, že nebudeme vylézat z auta a vykopávat nebo ležet na boku,“ pousmál se Kolomý. „V rozježděném písku to bude peklo na zemi. Když se dostaneme zdraví do cíle, budeme spokojeni. Jsem velký optimista, ale na druhou stranu si uvědomuji, že už jsme měli hodněkrát různé problémy, snad se nám tentokrát vyhnou,“ doufá pilot kamionu Tatra, v jehož posádce bude opět navigátor Rostislav Plný a mechanik Jiří Stross.
Druhý kamion Buggyry bude řídit Martin Šoltys, jenž letos při dakarské premiéře skončil dvanáctý. „Doufám, že druhý start bude o něco jednodušší. I když jsem se při premiéře písku trochu bál, tak jsem si ho nakonec zamiloval. Jsem rád, že se pojede jen v Peru a nepojede se v nadmořských výškách v Bolívii,“ oddechl si Šoltys, jenž by se rád posunul do elitní desítky konečného pořadí.