„Se sezonou panuje maximální spokojenost. Jsem rád, že se stále zlepšujeme,“ říká Červený.
Podruhé jste startoval na legendárním závodě Macau GP, jak jste si druhou účast užil?
Celé závody probíhaly přesně, tak jak jsme chtěli, co jsme si naplánovali. Dařilo se nám trénink po tréninku zrychlovat, takže jsme oproti loňskému zlepšili čas a vylepšili jsme i umístění.
Přestože se nejel kvůli tragické nehodě celý závod, nýbrž jeho část.
Byla tam velká nehoda a závod byl přerušen, poté se ani nedojížděl. To mě mrzí, protože to mohlo být ještě lepší. Navíc v tu chvíli jsem byl na patnácté pozici, ale ve výsledku se počítají výsledky z předchozího kola. Na dostřel jsem měl jezdce, kteří jezdili o třinácté místo, ale bohužel takové jsou závody. Je to jejich součástí a mrzí mě, co se stalo.
Co dělá okruh v Macau tak těžký, když se zde stala takto tragická nehoda a o život přišel britský jezdec Daniel Hegarty?
Všechny okruhy jsou náročné, ale v Macau to hodně stěžuje to, že tam nejsou únikové zóny. Jsou tam pouze svodidla a je to náročné z hlediska toho, že okruh měří šest kilometrů, přitom je tam velká vlhkost a teplota, což je pro nás závodníky fyzicky hodně náročné. Když se všechno spojí, je to jeden z nejtěžších závodů.
Celkově jste s šestnáctým místem spokojen?
Rozhodně ano. Beru to velmi pozitivně, protože zlepšení tam proběhlo a za to jsme rádi. Máme další důležité data, která jsme nasbírali, což je skvělé.
Pomohlo vám, že jste v Macau startoval už loni a měl jste s okruhem zkušenost?
Určitě mi to pomohlo moc. Když se kouknu do startovní listiny, tak kluci, s kterými jsem schopný jet, byli na Macau už třeba čtyřikrát nebo pětkrát a ti, co jsou v desítce, tam byli většinou ještě vícekrát, takže je to hodně o nájezdu té trati.
Letos startoval v Macau i další český jezdec Petr Bičiště.
Já si myslím, že se s tím popasoval velice dobře. Jak jsem to vnímal loni rozpačitě já, tak si myslím, že to měl podobné.
Dostal jste ocenění od značky BMW, o co šlo?
Jedná se o vyhlašování cen BMW Motorrad Race Trophy, kdy značka BMW vyhlašuje na každý rok nejlepší jezdce, kteří jezdí na motocyklech BMW v různých šampionátech a díky tomu, jak se umisťují, dostávají body do žebříčku. Letos bylo přihlášeno něco kolem 375 jezdců a já skončil na devátém místě.
Vy jste letos přecházel ze supersportů do nejsilnější kubatury superbiků. Jak těžké to bylo, přestože jste nějaké závody v nejsilnější kubatuře odjel už loni?
Je pravda, že na litrovém motocyklu jsem už před spoustou let jezdil, ale dneska jsou ty motorky úplně jiné. Hlavně o dost rychlejší. Já si myslím, že jsem se aklimatizoval velmi dobře, což ukazuje celkově druhé místo v seriálu IRRC. To je vysoce nad očekáváním.
Berete Macau GP jako vyvrcholení sezony?
Je to velice prestižní závod, ale já beru dlouhodobé seriály víc než pouze jeden podnik, který se nikam nezapočítává, takže IRRC je pro mě prioritou, ale na Macau je těžké se jen dostat, takže to řadím hodně vysoko.
Sezona skončila. Jak bude vypadat váš program a jaká je motivace do další sezony?
Všechno je to teprve v řešení. Ve mě to teprve doznívá a všechno budeme plánovat v následujících dnech.
A motivace?
Ta je stále velká. My chceme být nejlepší, takže zlepšovat je stále co.