Anglický úpravce mu dodal vůz teprve v květnu, navíc byl špatně nastavený. Ve stejně mizerném duchu se nesl celý zbytek roku. "Startovali jsme s novým autem, nevěděli jsme, do čeho jdeme. Ale vůbec jsme netušili, že mitsubishi nebude naladěné a všechno budeme muset řešit sami. Bylo to příliš kruté," zhodnotil rok Michal Gargulák.
V posledních třech letech jste byl zvyklý vyhrávat. Letos jste paběrkoval. Místo bojů o první místa jste se spíše soustředil na vyladění vozu. Jak jste se srovnával s novou rolí?
Dalo se očekávat, že si budeme zvykat na nové auto a bude těžší bojovat o prvenství. Ale že si na nic ani nesáhneme, to jsem nepředpokládal. Anglický Ralliart nám slíbil připravené vozidlo, které bude identické s modelem, s nímž Mäkinen vloni vyhrál mistrovství světa. Jenže realita byla jiná. Vůz byl nachystaný na okruhy. Zklamání po prvním závodě bylo obrovské. Bylo nutné udělat úpravy v motoru a podvozku, které vyžadují velký finanční zásah. To jsme nebyli schopni zvládnout, nemohli jsme zvýšit investice. Proto jsme se smířili s daným stavem a rozhodli se, že pojedeme s tím, co máme, zkusíme auto vyladit a vypadne z toho nějaký výsledek. Přístup úpravce mě zklamal. Nebyl schopný dodat, co sliboval. Kdybych si měl vybrat znovu, raději bych koupil subaru. Teď už vím, že jsem udělal krok vedle.
Neudělal jste v Českém Krumlově chybu, když jste závodil s autem, které nebylo nachystané na rallye, ale na okruhy?
Ano. Tím pádem jsem vzal všechno na sebe. Když auto nebylo takové, jak slibovali, měl jsem se na všechno vykašlat a vrátit ho. Jenže pauza byla příliš dlouhá. Chtěli jsme závodit, udělali jsme drahou chybu.
Zůstanete u mitsubishi i v příští sezoně?
Je to otázka jednání, ale vidím to tak, že nám asi nic jiného nezbude.
To nezní příliš povzbudivě.
Angličané nám slíbili, že v zimě auto přestaví. S upraveným modelem už jezdí Ital Aghini. Před týdnem startoval v Boloni proti Krestovi a vůbec se nechytal. Přitom je to vynikající závodník. Už jim nevěřím. Slíbili nám vynikající vůz, ale dodali nám plečku. Má sice spoustu shodných prvků jako fabrika, ale doladění a seřízení nechali na nás, za naše peníze. To samozřejmě nechceme.
Vaše auto přece nemůže být zase tak špatné, když jste vyhrál Rallye Košice a třeba na Barum rallye jste bojoval až do konce s Tomášem Hrdinkou o třetí místo.
To bylo tím, že auto nevyužívá naplno. Teď jede na určité úrovni, ale jakmile se s ním sžije, bude mezi námi obrovský rozdíl.
Udělalo vám v sezoně alespoň něco radost?
Vítězství v Košicích. Jenže jsme o krok zpátky. Tento vůz jsme měli mít už vloni, bojovali bychom o titul a ještě bychom ho stačili seřídit. Příští rok to bude mnohem těžší, konkurence se zvýší.