Vlastníkem trati grand prix by se tak měla stát dceřiná investiční společnost vlády pod názvem Minister of Finance, Inc., která v Malajsii kontroluje polovinu letišť.
Malajská vláda se nadále snaží prostřednictvím motorismu propagovat svoji zemi, ale i jí se dotýká současná ekonomická krize. Malajci už loni protlačili do kokpitu Minardi Alexe Yoonga, jenž by měl za volantem monopostu F1 sedět i tento rok. Sám šéf stáje Paul Stoddart se několikrát vyjádřil v tom duchu, že právě region jihovýchodní Asie má v sobě pro F1 skrytý velký potenciál.
Trať v Sepangu dlouhá 5543 metrů je považována za jednu z nejlepších, především kvůli svému obrovskému zázemí. Okruh je zatím zaslíbeným místem Ferrari. Krátká historie závodů totiž nezná jiného vítěze než rudé vozy z Maranella. V roce 1999 triumfoval Eddie Irvine, v dalších dvou letech pak Michael Schumacher.