Před dvěma týdny český reprezentant Vladimír Liška chyběl ve francouzském Mont Dore. Dal přednost úpravám závodního speciálu BMW M3 skupiny A. Třílitrový model už pět sezón nedoznal větších úprav a Liška cítil, že pomalu ale jistě na soupeře stále více ztrácí. „O konkurenci s BMW M3 v provedení 3,2 vůbec nemluvím. Horší je, že se ke mně přibližovaly dvoulitrové „kitové“ vozy nejen při Evropě, ale i v českém mistrovství. Proto jsem viděl úpravy jako naprosto nutné,“ uvedl Vladimír Liška.
Motor jeho BMW tak dostal zcela jiný sací trakt a nový řídící počítač. „Nevím, jaký je přesný nárůst výkonu. Zda je to 60 koní nebo více. Totéž platí o průběhu točivého momentu motoru. Každopádně jsem alespoň nějaká vylepšení viděl jako nutná. Auto nemohlo zůstat do nekonečna v nezměněném stavu.“
Úpravy na motoru čtyřicetiletý Plzeňan poznal naplno až o uplynulém víkendu v trénincích ve švýcarském Saint Ursanne při podniku evropského mistrovství. Na rychlé, ale úzké trati bez potíží dosahoval druhých časů, když se průměrná rychlost na pět a půl kilometru dlouhé trati pohybovala okolo 135 kilometrů v hodině.
„Doma jsem neměl příliš času ani možností, kde auto dostatečně vyzkoušet. Ale trénink ukázal, že investice do vylepšení motoru se vyplatila. Byl jsem těsně za evropským mistrem Niko Puličem a předstihl jsem další tradiční rivaly Roberta Šenkýře a Itala Roberta Di Guissepeho. Auto se chovalo úplně jinak než před úpravou, což mně přesně předpovídali kamarádi, kteří k podobnému vyladění sáhli už dříve,“ prohlásil vrchař. Ten k úpravám motoru přidal ještě speciální benzin s oktanovým číslem 102, který do nádrže nalil poprvé v kariéře. „Není to právě levná záležitost. Litr speciálního paliva přijde na zhruba dvě stě korun.“
Při závodě Lišku předstihl jen Pulič startující se speciálem BMW M3 3,2 z dílny evropského šampióna Otakara Krámského. Velký soupeř Di Guissepe ztrácel s Lancií Delta Integrale v každé jízdě na Plzeňana čtyři vteřiny.
„Ve druhé měřené jízdě mně ujel Pulič jen o 1,3 vteřiny. To už byla ztráta opravdu jen minimální. Potěšilo mně to, zářil jsem v cíli spokojeností. Ale ještě větší radost jsem měl z toho, že jsem si na švýcarské trati, která je už po roky zcela beze změn, vytvořil osobní rekord. Byl jsem oproti loňsku rychlejší přibližně o půl druhé vteřiny v jedné jízdě. Na druhé straně mám teď určitou starost. Nárůst výkonu zřejmě přinese menší životnost agregátu. Otázkou je o kolik méně motor vydrží,“ doplnil Vladimír Liška.