Palčivost toho, co by se zdálo být českou specifikou, vystihl Richard Wax, předseda konzultační společnosti Golf Surveys. "Na jaře spouštíme kampaň proti tomu, aby byl golf vnímán jako hračka milionářů," prozradil o jedné z nových iniciativ skupiny, soustředěné kolem starobylého St Andrews.
Slavný skotský klub, kolébka a domov této hry, mimo jiné otevře jednu ze svých budov veřejnosti. Podle Waxe si uctívaná golfová instituce uvědomuje, že při rozvoji golfu "se udělalo několik chyb". Ty by se mohly v budoucnu projevit tím, že lidé se budou od tohoto sportu odklánět.
Anglický odborník, žijící ve Francii, podtrhl důležitost ekonomické efektivity. Proto jeho firma radí investorům nových hřišť, navrhuje pro ně marketingové kampaně a hledá cesty, jak získat pozornost a přízeň dětí.
Obchodní ředitel Golf Clubu Bayreuth Tobias Pankse převedl problém na finanční možnosti potenciálních nových golfistů. "V Německu jsou zhruba čtyři miliony lidí, kteří nechtějí jít přes určité částky. Nárůst členské základny je v krizi pomalý," uznal a použil i v Česku známé srovnání s lyžováním. O něm se sice traduje, že je stále dražší, ale lidový charakter neztrácí.
Generální sekretář České golfové federace Miroslav Holub v diskusi obhajoval připravovanou kampaň na zdvojnásobení počtu registrovaných hráčů v tuzemsku. K tomu, že se podaří mít jich v roce 2013 sto tisíc, zazněly z pléna skeptické názory.
"Podle průzkumu veřejného mínění, který jsme zadali, je jednou z bariér představa, že začít hrát golf je velká investice," dal Holub najevo, nač se mimo jiné zaměří program "Hraj golf, změň život".
Wax nabídl recept, který byl použit v mnoha evropských zemích a regionech - zařadit golf do školních osnov: "Musíme se vrátit ke kořenům, dostat golf mezi lidi s nižšími příjmy. Vzpomínám si na své dětství v Manchesteru, tehdy stálo patování šest pencí."
V této souvislosti zazněla kritika vysokých poplatků za vstup na česká hřiště.