Cíl splněn beze zbytku
Pár hodin před startem Rallye Šumava Mogul 2000 oznámil v Klatovech mariánskolázeňský dealer a úpravce vozů Škoda Otakar Zenkl, že jím vedený tým Škoda - Benzina nasazuje vůz Škoda Octavia WRC pilotovaný Romanem Krestou do mistrovství republiky v klasických rallye. Za cíl nové stáje označil přípravu mladého českého jezdce pro starty v soutěžních podnicích mistrovství světa.
Tým slovo dodržel. Už v polovině loňské sezóny absolvoval Kresta první podnik mistrovství světa v Řecku. Letos jej čeká startů mezi světovou elitou sedm. Zenkl proto v úterý klidně prohlásil: „Plán jsme splnili beze zbytku. Už vloni jel Kresta čtyři podniky světového šampionátu a letos startuje v továrním týmu Škoda Motorsport. Tým Škoda - Benzina proto v rallye končí."
Fanoušci Krestu podpořili
Zenklův tým si naložil před sezónou 2000 pořádné sousto. Roman Kresta totiž neměl s vozem kategorie WRC žádné zkušenosti a ani v týmu to nebylo o mnoho jiné. Mluvčí stáje Škoda Benzina Jan Koudelka označuje za nejtěžší období stáje první měsíce sezóny 2000.
„Nejen, že jsme neměli zkušenosti, vždyť Roman do té doby řídil jen kitovou felici, ale byl také pod pořádným psychickým tlakem. Nebyl například zvyklý na zájem médií a kolem sebe slyšel, že by měl vyhrávat. Navíc se mu začátek sezóny nevydařil. V Klatovech se u octavie rozpadl diferenciál a v Liberci havaroval kvůli proraženým pneumatikám. Naštěstí se s problémy vyrovnal. V Českém Krumlovu se všechno obrátilo a získal první vítězství. To nás postavilo na nohy," vzpomíná Jan Koudelka.
Koudelka: Na ty roky nezapomenu
Stáj o první mistrovský titul bojovala až do posledních metrů závěrečného podniku tuzemského mistrovství v Příbrami, kde odpadl Trajbold a potíže měl i Bertone. „Byly to nervy až do konce, ale nakonec titul vyšel," říká mluvčí. Za rok to bylo jiné, Kresta měl český primát v kapse už v srpnu.
Koudelka říká, že to byly roky, na jaké se jen tak nezapomíná. „Sešla se vynikající parta, každý v týmu dělal všechno proto, abychom uspěli. Nikdo nehledal proč to nejde, ale hledal, jak to jde. Pomohly nám i fanoušci, kteří Romanovi projevovali podporu, jak jen mohli. Jen na naše internetové stránky došlo přes tisíc povzbuzujících vzkazů. Na negativní reakce mně stačily prsty na rukou."
Zenkl rallye neopustí
Pro Otakara Zenkla končí jedna z kapitol jeho působení v automobilovém sportu. Mariánskolázeňský nadšenec, který stál u zrodu okruhových klání vozů Škoda Octavia, Pick-up Free Style či připravoval rallyeové favority pro značkový pohár na začátku devadesátých let, ale soutěže neopustí. Přesné plány zatím tají. Na otázku, zda chystá škodovku pro kategorii Super 1600 říká: „Přihořívá, jste blízko. Určitě to nebude WRC. Více řeknu tak za měsíc," usmívá se Otakar Zenkl.
V dílnách jeho společnosti Autospektrum 2000 technici a mechanici v těchto dnech nezahálí. Nejen, že koncem roku připravili první vůz Škoda Fabia 1,4 pro skupinu A, který zamířil do zahraničí, či repasují okruhové octavie, ale na zdviži je tady také další fabia s motorem 1,4. Ta by se měla letos objevit ve značkovém poháru na tratích tuzemských rallye.
Roman Kresta s Octavií WRC stáje Škoda Benzina při Pražském rallyesprintu. Soutěž v hlavním městě byla posledním závodem stáje. |