"Nevím, proč se tak Škoda rozhodla. Ale s dvojicí McRae, Kresta mohla bojovat o přední příčky," tvrdí Antonín Charouz, který je manažerem českého jezdce. "Pan Richards o této možnosti jednal ještě tento týden, ale není zájem," dodal.
Jaká tedy bude budoucnost české jedničky? Krestovi, jenž v letošním seriálu obsadil osmé místo, se nabízela ještě jedna skvělá šance.
Ve hře byl post jedničky ve stáji Mitsubishi. Jenže japonský tým včera oznámil, že nejméně na dva roky seriál opustí. "Tuto nabídku jsme dostali, ale bohužel se rozhodli mistrovství opustit," zalitoval Charouz.
Další Krestovou možností zůstává setrvání v týmu Ford. Ovšem ne v tovární stáji, ale v týmu B. "Rezervní tým si na sebe musí vydělat. Pokud by v něm Roman chtěl jezdit, musel by si zajistit vlastní rozpočet," řekl šéf týmu Ford Malcolm Wilson.
Na dlouhé debaty ovšem není čas. Termín pro přihlášky na lednovou Rallye Monte Carlo, která tradičně otevírá světový šampionát, vyprší už dnes. Kresta by také mohl zůstat u Fordu jako testovací jezdec.
Wilson si jeho poznatků cení. "Díky Romanovi jsme v Austrálii získali spoustu důležitých informací o novém fordu," pochvaloval si Wilson.
"Pozici testovacího jezdce bych bral. Je to jeden ze způsobů, jak zůstat v mistrovství světa," uvedl Kresta.
Kde nakonec Kresta skončí? Jasněji bude dnes, kdy manažer zveřejní oficiální tiskovou zprávu.
Nezklamal jsem, říká česká jednička o sezoně u Fordu Jako první Čech ve světovém šampionátu v rallye absolvoval kompletní sezonu v zahraniční tovární stáji. V barvách Fordu obsadil Roman Kresta osmé místo. Pro někoho je tento výsledek zklamáním, ovšem jezdec s ním byl spokojený. "Sezonu hodnotím jako úspěšnou," řekl devětadvacetiletý Kresta, který pomohl Fordu vybojovat třetí místo v hodnocení značek. Na začátku roku jste tvrdil, že před sebou máte životní šanci. Využil jste ji beze zbytku? Zůstaňte u toho kdyby. Pokud by se počítaly jen výsledky posledních šesti soutěží, patřilo by vám třetí místo. Čím to, že jste se rozjel až ve finiši? Ve Španělsku jste dokonce mohl bojovat o stupně vítězů, ale doplatil jste na špatné nastavení vozu. Přitom jste si je vybral sám. Co si vyčítáte víc? Tuto chybu, nebo havárii na Zélandu? Během sezony jste pravidelně potkával všechna esa soutěžního sportu. Sezona přinesla nejen rekordy, ale také velkou tragédii. Ve Walesu zahynul navigátor Michael Park. Neměl jste pak v dalších soutěžích strach? |