"Ale je to teprve začátek, rozdíl není velký," upozornil Kresta, který startuje ve voze Peugeot 207 S2000.
Soutěž vedl přesto, že si vybral špatné pneumatiky. Nasadil slicky, vhodné pro suchý asfalt, jenže druhý a třetí test se jely na vodě. Kresta se ovšem s náročnými podmínkami vypořádal skvěle. "Dost jsme s tím zápolili, jel jsem při zdi," přiznal Kresta.
Vallašskou rallye předčasně ukončila tragédie |
Podle papírových předpokladů měl úřadující mistr republiky bojovat hlavně s továrními jezdci Škody Juhem Hänninenem a Janem Kopeckým.
Oba závodníci, kteří rovněž zvolili nevhodné obutí, za Krestou zaostali. Po 32 ostrých kilometrech jel Kopecký čtvrtý s mankem 22,5 vteřiny, sedmý Hänninen ztrácel 29,9 vteřiny.
"Špatným gumám jsem přizpůsobil svou jízdu. Zbytečně jsem neriskoval," popsal Kopecký. "Vůbec jsem nevěděl, co od soutěže čekat. Přijel jsem hlavně sbírat zkušenosti," nedělá si těžkou hlavu Hänninen.
Naopak volba pneumatik dokonale vyšla druhému Pechovi. Na prvním testu na suchu je sice proklínal, ale pak začal stíhat Krestu. "Klidně bychom to mohli ukončit a jít na pivo," vtipkoval dobře naladěný Pech, pilotující produkční mitsubishi.
Pouhé 4 vteřiny za plzeňským jezdcem se držel ruský pilot Jevgenij Novikov, jedoucí rovněž v mitsubishi. Nadějný pilot, který startuje v mistrovství světa v juniorském týmu Citroënu, se stejně jako Hänninen přijel učit na asfaltu. "Z výsledků nejsem překvapený, ale nečekal jsem je," podotkl Novikov.
Vedoucí Kresta nebyl jediným pilotem z východní Moravy, který soutěž dobře rozjel. Dařilo se i dalším pilotům. Po třech testech byl Pavel Valoušek pátý, Jaromír Tarabus šestý a Jaroslav Orsák osmý. "Jenže nás trápí převodovka, snad první etapu dokončím," strachoval se Valoušek.