„Ještě jednáme o tom, abych absolvoval celou sezonu, tedy i zbylé dva podniky ve Valencii a v Číně,“ poznamenal Kostka.
Světová série Nissan se jezdí pár let, přesto si rychle získala značnou popularitu. Formule jsou postaveny na podvozku Dallara se šestiválcovým motorem Nissan o obsahu tří litrů. Výkon dosahuje až 470 koňských sil, což tyto monoposty řadí hned za slavnou F1.
To je možná jeden z důvodů, proč se bývalá esa tohoto šampionátu Fernando Alonso nebo Justin Wilson bez problémů zařadila do královské třídy. Ani letošní ročník se neobejde bez pilotů, kteří už řídili F1. Jsou mezi nimi Brit Firman (Jordan) nebo Brazilec Bernoldi (Arrows).
Bájné monoposty testoval také Ind Narain Karthikeyan, který se stal Kostkovým novým stájovým kolegou. Světová série Nissan už má za sebou dva podniky v Jaramě a v Zolderu. V nich byl druhým jezdcem týmu RC Motorsport Francouz Olivier Pla, kterého Kostka nahradí.
„S týmem jsme byli ve spojení od prosince, kdy jsem jejich formuli testoval. Sezonu začal Francouz. Ale když vyšlo najevo, že zřejmě z finančních důvodů nemůže pokračovat, došlo k dohodě,“ vysvětlil Kostka. Pokud by za sebou neměl silné sponzorské zázemí, ani on by v zavedené stáji nemohl působit.
Devatenáctiletý talent v posledním měsíci vystřídal tři různé monoposty. S českou stájí KFR Team F3 dojel dvakrát druhý v zahajovacím dvojdílu německé Formule 3 na Hockenheimu. V monopostu anglické stáje John Village Automotive skončil jedenáctý v prvním podniku evropské Formule 3000 na okruhu v Brně.
A ve středu v Magny-Cours testoval se svou novou stájí. „Vystřídat tři různé vozy ve třech týdnech bylo celkem obtížné, ale zároveň jsem se toho hodně naučil,“ poznamenal Kostka, který při testech ve Francii najezdil kolem 300 kilometrů.
Okruh projel sedmdesátkrát. „Trvalo mi zhruba dvacet kol, než jsem byl schopný jen naplno,“ přiznal. Pro zlínského jezdce bylo výhodou, že se testoval právě v Magny-Cours.
Právě na tomto oválu, kde se počátkem července objeví Formule 1, zažije svou velkou premiéru. „Okruh, který je úzký a strašně rychlý, jsem si aspoň osahal. První zatáčka se projíždí rychlostí 245 km/h, na trati jsou dva zrádné horizonty, přes které není vidět,“ popsal Kostka, který na špičku ztrácel zhruba tři vteřiny. „V první sezoně se budu hlavně učit,“ přiznal.
Kalendář Světové série Nissan 2004
* 23. května Magny-Cours (Francie)
* 20. června Valencie (Španělsko)
* 8. srpna Lausitzring (Německo)
* 19. září Estoril (Portugalsko)
* 3. října Barcelona (Španělsko)
* 17. října Valencie (Španělsko)
* 31. října Žuhai (Čína) Poznámka: Závody na okruzích v Jaramě a Zolderu se už uskutečnily