"Jsem rád, že premiéra se odehraje před českými fanoušky," pochvaluje si Kopecký, jehož naviguje zlínský spolujezdec Petr Starý.
Nové auto ovšem nebude usilovat o vavříny, protože ještě nemá platnou homologaci. Bez ní nemůže závodit. Proto pojede jako předjezdec s číslem 0.
"Museli jsme kvůli tomu žádat Mezinárodní automobilovou federaci o výjimku," poznamenal ředitel Barum rally Zlín Miloslav Regner.
Předjezdec by neměl jet na maximum. Dá se však očekávat, že Kopecký na některých úsecích pojede, co to dá. Barumka totiž nabízí ideální srovnání škodovky se zahraniční konkurencí. Do Zlína dorazí peugeoty, fiaty a jeden volkswagen.
"Hlavním cílem je vyzkoušet auto. Nemělo by smysl, kdybych jel pouze na padesát procent," pousmál se Kopecký. "Co se týče konkrétních věcí, bude záležet na týmu. Zatím jsme to neprobírali," dodal.
"Já mám radši, když předjezdci jedou pomaleji. V předpisech je ale uvedeno jenom to, že poslední předjezdec by měl být zkušený. Tomu Kopecký odpovídá," uvedl Regner.
Časy, které nová škodovka zajede na rychlostních zkouškách, však zřejmě zůstanou tajné. Proč? "Nebylo by to fér. Nevíme, co Škoda hodlá zkoušet, hnali bychom to zbytečně do extrémů," vysvětlil ředitel Barum rally.