Baví ho ještě po dvou bídných sezonách závodění? Karel Abraham vás ani nenechá dokončit otázku a hned vypálí: "Rozhodně baví. Nechtěl bych od závodění odcházet."
Pak se však rozpovídá o loňském ročníku MotoGP a padají z něj i následující slova: "Byla to katastrofální sezona, na kterou nikdy nebudu vzpomínat rád. Naopak, musím zapomenout."
Kvůli operaci ramene ji ukončil předčasně, a zatímco jeho soupeři měli před sebou poslední závod, on pendloval mezi Brnem a Olomoucí, kam jezdil za rehabilitací.
Teď už vás nic nelimituje?
V denní činnosti nic. Byl jsem i na motokrosu a taky se to dalo. Problém je jen ten, že ruku nezvednu tak vysoko jako dřív a rozsah už nikdy nebude takový, jako když ruka byla zdravá. Naštěstí bolest zmizela, síla se vrací, takže první testy zvládnu. Byť ne na 100 procent.
Karel Abraham v MotoGPV elitní třídě MotoGP je 24letý Karel Abraham čtvrtým rokem a potřetí osedlá jinou značku motorky. Po italské Ducati a Aprilii přišel čas na japonskou Hondu. "S Japonci by to mělo být přesnější a spolehlivější." Ačkoliv na ní ještě nejel, už teď říká: "Mám z toho materiálu velmi dobrý pocit." Poprvé motorku vyzkouší na začátku února při testech v Malajsii. Sezona odstartuje 23. března v Kataru. V Brně se pojede 17. srpna. |
Co to znamená?
Že neodjezdím tolik kol co normálně. Denně jsem jich v Malajsii dával šedesát sedmdesát, teď budu mít v půlce dost. Ale hodně jezdců mi říkalo, že po zranění nemám koukat na časy. Spíš si budu zvykat na novou motorku, musím zjistit, jak se na ní jede a jak funguje.
Fyzicky jste na tom jak?
Cítím handicap. Je spousta cviků, které nemohu dělat. Třeba shyby, protože ruku už tak vysoko nedám. Problém mám i s tricepsovými kliky, kdy nedokážu jít hluboko. Ale podle doktorů nemám rozsahy moc provokovat, abych si vše nezhoršil. Proto když začne bolest, s cvikem přestávám. I při thajském boxu to ruka úplně nezvládá.
Při thajském boxu?
Ano. Jsou to tři týdny, co jsem začal trénovat s Tomášem Hronem (bývalý mistr světa). Tedy nemlátíme se. To by asi nedopadlo dobře, kdybych ho vyzval na souboj. Jen boxujeme, třeba do pytlů, což je i tak hodně fyzicky náročné.
Máte novou motorku. Pojedete s produkční, tedy netovární hondou. Jak vysoko s ní můžete být?
Pokud se Ducati zařadí mezi produkční motorky, tak by se s touto značkou dalo bojovat. To znamená, že na prvních osmi místech budou tovární motocykly Hondy a Yamahy a někde od devátého místa bych mohl být já. Teoreticky. Kdokoliv může ze zadních řad vystřelit, ovšem neočekává se to.
Před sezonou říkáte: Chci, aby mě závodění zase bavilo. Takže loni vás nebavilo?
Samozřejmě. Motorka mi nesedla tolik, jak jsem čekal. Pak přišla zranění, pár nesmyslných pádů, kdy jsem nechápal, co se vlastně stalo. A když se dějí takové věci, tak nevěříte motorce. A když nevěříte motorce, tak vás to závodění nebaví. Bohužel se mi ani jednou nepodařilo, aby byl tým aspoň z nějakého závodu nadšený. A to mě hodně štvalo.
Takhle předjel Karel Abraham v roce 2012 v Brně porsche i tryskáč: