„Jednání trvala více než půl roku. Nakonec rozhodl přínos partnerství s uznávaným seriálem nejen pro Jizerskou 50, ale také pro Liberecký kraj a české lyžování,“ uvedl v tiskové zprávě Marek Tesař z agentury RAUL, která je marketingovým partnerem Jizerské padesátky.
„Být po boku legendárních závodů, jako je Vasaloppet, Marcialonga či Birkebeiner, je pro prestiž a atraktivitu závodu pro zahraniční závodníky klíčová,“ dodal.
Organizátory nyní čeká úkol sehnat finanční prostředky. „Často slýchám, že díky startovnému od závodníků a příspěvků partnerů musíme zvládnout všechny tyto náklady pokrýt. To ovšem není pravda. Pořádání akce je v zimních podmínkách natolik náročné, že další náklady, které jsou spojené právě s účastí v seriálu Visma Ski Classics, jsou mimo naše možnosti. I proto věřím, že nám s nimi pomohou další partneři a subjekty, které z účasti Jizerské v seriálu profitují,“ řekl Tesař.
„V této rovině spoléháme na podporu od Libereckého kraje, agentury Czech Tourism a ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, které nás dlouhodobě podporují. Doufáme i v rozšíření podpory od města Liberce,“ uvedl.
Letos v únoru se 52. ročníku závodů v rámci Jizerské padesátky zúčastnilo asi 7800 lyžařů, nejvíce za posledních 40 let. „Na Jizerskou 50 přijede 3000 lidí ze zahraničí. Zčásti jezdí právě díky Ski Classics a jejich příliv je přínosný pro všechny strany,“ řekl Tesař.