Počasí představovalo pro jezdce evropského mistrovství velkou komplikaci. Déšť ale k závodům ve Spa tradičně patří a za překvapení je možno považovat spíše to, že nepotrápil i účastníky 24 hodinového vytrvalostního závodu. Ve startovním poli evropského mistrovství však vyvolal četné havárie, opakované výjezdy Safety Caru a nakonec i červený prapor signalizující předčasné ukončení závodu.
Se všemi nástrahami se v obou závodech nejlépe vypořádali jezdci vozu Dodge Viper Coupe Patrick Bornhauser a Frédéric Bouvy. Oba závody vyhráli. Je to vůbec poprvé co některá posádka zvítězila v obou kláních během jednoho víkendu. Výsledek je o to pozoruhodnější, že pro Bouvyho to byl debut v seriálu a pro Bornhausera zas jeho první start na zdejší velmi obtížné trati.
O co obtížnější bylo klání pro jezdce, o to více atraktivní byl pro diváky. Již tradičně bohaté startovní pole totiž neodlákal ani konkurenční vytrvalostní závod světového šampionátu FIA GT, ve kterém tentokrát mohly vozy kategorie GT3 také startovat. Některé posádky tento problém vyřešily dokonce i startem v obou podnicích.
Na startu se tak opět seřadilo na čtyřicet vozů, mezi jejichž piloty ani tentokrát nechyběla známá jména jako například Tiff Neeedel či Klaus Ludwig. A nechyběl ani jediný český zástupce – Jaromír Jiřík s černým vozem Lamborghini Gallardo GT3.
Ten však nakonec ze Spa odjížděl hodně posmutněle. V prvním závodě, který rozjížděl jeho spolujezdec Alexander Frei, skončil až 23. místě.
"Předával mi auto téměř na poslední pozici, já jsem se pak zlepšil o osm míst. V dešti jsem zajížděl velmi dobré časy, ale když na trať vyrazil Safety car, nedalo se s tím již nic dělat," konstatoval Jiřík. "No, alespoň že jsme vyhráli naši třídu."
Ještě horší byl pro českého jezdce druhý závod, který vůbec nedokončil.
"Hned po startu ztrácel motor výkon a ve třetím kole přestal pracovat úplně," vysvětlil Jiřík. "Je to smůla. Spa mám rád, je to rychlý okruh a vždycky jsem tady byl úspěšný. Bohužel déšť našemu Lambu nesvědčil..."
Do čela průběžné klasifikace se tak, díky skvělým víkendovým výsledkům, posunul Patrick Bornhauser, s dvou bodovým odstupem následovaný trojicí Edwards, Ceccato a Livio. Další mistrovské body si pak jezdci mohou vybojovat ve francouzském Dijon 3. září.
Výsledky - 1. závod:
1. Bornhauser, Bouvy (Dodge Viper Coupe) 50:35,662 min., 2. Deverikos, Edwards (Porsche 997 GT3 Cup) -6,04 vt., 3. Von Gartzen, Heinricy (Corvette Z06 GT3) -13,55, 4. Mugelli, Zani (Aston Martin DBRS9) -16,357, 5. Maddalena, Corradi (Dodge Viper Coupe) -17,385, 6. Earle, Khan (Ferrari 430 Challenge) -19,921, 7. Panzavuota, Bonifacio (Corvette Z06 GT3) -23,59, 8. Lester, Simonsen (Ferrari 430 Challenge) -23.898, 9. Alexander, Needell (Aston Martin DBRS9) -24.975, 10. Berberich-Martini, Ludwig (Corvette Z06 GT3) -25,873, ... 23. Jiřík, Frei (Lamborghini Gallardo GT3) -59.134
2. závod:
1. Bouvy, Bornhauser 29:03,00 min., 2. Edwards, Deverikos -4,528 vt., 3. Zacchia, Dupard (Dodge Viper Coupe) -5,492, 4. Seiler, Groppi (Aston Martin DBRS9) -6,156, 5. Corradi, Maddalena -7,556, 6. Cocker, MacHitsky (Aston Martin DBRS9) -8,119, 7. Traffort, Cattaneo (Porsche 997 GT3 Cup) -10,878, 8. Van Splunteren, Murphy (Porsche 997 GT3 Cup) -11,235…
Průběžné hodnocení šampionátu:
1. Bornhauser (Fr.) 26 bodů, 2. Edwards (Vel. Brit.) 24, 3. Ceccato (It.) 24, 4. Livio (It.) 24, 5. Bouvy (Bel.) 20, 6. Simonsen (Dán.) 19, 7. Lester (Velk. Brit.) 19, ...46. Jiřík (ČR) 2.