Nadějný závodník totiž patří mezi čtyři jezdce, kteří letos zvítězili v klasifikaci juniorského šampionátu v automobilových soutěžích.
"Na body chci dosáhnout, ale příliš velké ambice nemám. Pojede tady spousta seveřanů, kteří jsou na šotolině jako doma," poznamenal Prokop, který chce hlavně porazit krajana Valouška.
V průběžné klasifikaci patří Prokopovi s deseti body za triumf v Katalánsku šestá příčka, dělí se o ni s Britem Wilksem. Na vedoucího Švéda Anderssona ztrácí pouhých šest bodů.
Prokopovou výhodou by mohlo být teplé počasí. Na Sardinii je více než třicet stupňů, což mu sedí.
"Ale samozřejmě nesmíme zapomínat na pitný režim. Počítám s tím, že každý den vypiju skoro deset litrů vody," naznačil Prokop, kterého ve voze Citroën C2 S1600 naviguje zkušený Jan Tománek.
Na druhém největším italském ostrově Prokop závodil už loni, kdy dojel sedmý. Pořadatelé trať pozměnili, přesto při tréninku poznal, že ho zase nečeká nic snadného.
"První etapa je hodně rozbitá, v poslední nás zase čeká sedmdesát kilometrů bez servisu. Bude to těžké," přiznává.
Navíc musí opatrně zacházet s pneumatikami. Na velkém množství kamenů hrozí defekty a kvůli pravidlům juniorského seriálu má k dispozici omezený počet gum.
"Jízda na sjetých pneumatikách může být nebezpečná," tuší Prokop.
Trať na Sardinii rozhodně nelze označit za jednoduchou. Některé pasáže jsou extrémně rychlé, jiné zase velmi technické. Nechybějí krátké asfaltové úseky ani náročné skoky.
Na tom největším ve druhé etapě můžou soutěžní vozy letět několik desítek metrů daleko. "O nejdelší skok radši nebudeme usilovat," pousmál se Prokop.