Letka Racing Team stejně jako loni a předloni staví do závodu dvě auta. "Věřím, že obě budou do desátého místa," řekl šestatřicetiletý Tomáš Tomeček.
Spolu s ním tvoří jednu posádku navigátor Vojtěch Morávek a Ladislav Lála. Druhý vůz řídí Brazilec André de Azevedo a spolujezdci jsou Mikel Vilarta Jaromír Martinec.
Tomeček v posádce s Karlem Lopraisem vyhrál Dakar v roce 1995. Jako pilot byl druhý v roce 2003.
Minulé dva ročníky ale nedojel.
"Doufám, že jsme se z toho poučili," podotkl. Před rokem havaroval ještě v Evropě, hned ve třetí etapě. Tu však tentokrát pro kamiony zrušili, takže bychom mohli dorazit dál," usmál se Tomáš Tomeček.
"Za ten rok jsme auto opět upravili a vyzkoušeli ho zejména na Marocké rallye." Tu vyhráli.
Tomeček raději zůstává u tříčlenné posádky Dvě závodní tatry Letka Racing Teamu budou mít na letošní Rallye Dakar tradiční tříčlenné posádky. Vůz Tatra Loprais Teamu vyrazí jen se dvěma členy. Aleš Loprais má roli řidiče. Navigátorem a mechanikem je Petr Gilar. Počet svých členů ze tří na dva snižuje řada posádek. Důvodem je především snaha zmenšit náklady. "To, že pojedeme dva, je složitější," připouští Aleš Loprais. "Třeba při výměně pneumatiky. Nebo kdybychom zapadli, tak nám určitě třetí ruce budou chybět. Ale podařilo se nám auto na přední nápravě odlehčit o sto kilogramů, takže to by nám mohlo případnou práci o něco usnadnit. Nějak se s tím popereme." Tomáš Tomeček zůstává u tří lidí v autě. "V Maroku jsme si vyzkoušeli, že závodit ve dvou je reálné," řekl. Přiznal ale, že dva jeli především proto, aby ušetřili. "Pro Dakar volíme jistotu tří i proto, že soutěž je delší než ta marocká," upozornil. "Je to sice o sto kilo a deset tisíc eur více, ale vyplatí se to." Dodal, že třetím členem jeho posádky je volný novinář Ladislav Lála, který bude zároveň informovat o průběhu závodu. Tomeček ale nevyloučil, že v budoucnu přece jen Dakar pojede ve dvou. Ne Karel, ale Aleš Loprais požene na letošním ročníku Rallye Dakar do cíle kamion Tatra Loprais Teamu. Co bude pro Aleš Lopraise, synovce šestinásobného vítěze Dakaru, úspěchem? "Když se nám podaří auto dotlačit do cíle," prohlásil. "Ale na druhé straně jedu se strojem takové značky a mám takové přijmení, že si nemohu dovolit být někde na chvostě startovního pole." Aleš Loprais se zodpovědnosti nebojí. Leccos odkoukal od svého strýce Karla Lopraise. "Loni jsem s ním závod jel v jednom autě, Dakar to je prostě rodinné hobby i práce," podotkl Aleš Loprais. "Ostatně u Dakaru jsem od roku 2000, kdy je náš tým v privátních rukou, když už přestal být továrním celkem Tatry." |