Známá reklama říká, že Red Bull dává křídla. Jestli to platí i v motoristickém sportu těžko říci, v každém případě ale Jarkovi Janišovi, dal minimálně šanci na úspěch. Před posledním závodem sezóny světového seriálu vozů GT má totiž jediný český zástupce stále reálnou šanci na medailové umístění v celkovém hodnocení.
S tímto záměrem taky do Dubaje přicestoval ze závodu formule A1 v Číně. Ale příjemné překvapení jej zde nečekalo. Až na místě se totiž dozvěděl, že jeho start v týmu Zakspeed byl odvolán. Zřejmě finanční otázka vedla německý tým k tomu, že na místo zkušeného českého jezdce povolal k závodu holanďana Mentena a smutný Janiš tak těsně před začátkem tréninků zůstal v boxech v roli pouhého diváka.
Ale jak už je v tomto motoristickém odvětví zvykem, situace se mění každou chvíli jezdec Janišových kvalit nezůstal v boxech dlouho bez povšimnutí. Nečekané situace využil ex-pilot formule 1 Karl Wendlinger, který pod hlavičkou týmu Race Aliance Motosport nasazuje v šampionátu vůz Aston Martin. Zajímavostí je že hlavním sponzorem týmu se právě Red Bull, který zřejmě byl i sponzorem týmu Duller, s nímž Janiš startoval při brněnském Epilogu, před pár týdny.
Dohodu se podařilo uzavřít jen doslova několik minut před vypršením limitu, do kterého bylo možné jezdecké složení něnit. "Spěchám, běžím se honem podepsat," volal Janiš v běhu, když spěchal na ředitelství závodu potvrdit svůj start v novém týmu. A na jeho tváři už bylo vidět, na rozdíl od dopoledne, spokojenost.
Janiš se v pátek ráno v boxech seznamoval se svým novým vozem i spolujezdci. S ohledem na rychlost se kterou ke změně došlo, ve své původní bílé kombinéze s přelepenými nápisy Zakspeed sice s modrým zbytkem týmu příliš barevně neladil, ale na trati se to rozhodně neprojevilo. Právě naopak. V obou volných trénincích skončila totiž jeho nová posádka před Saleenem týmu Zakspeed.
"Moje pocity jsou dobré, auto funguje dobře a ten výsledek, co jsme udělali, je docela dobrý," hodnotil spokojeně Janiš po tréninku. "Ale nic ještě není rozhodnuto. Aston má určitě lepší motor, ale na druhou stranu Saleen zase lépe sedí na trati v zatáčkách. Tenhle okruh by měl Saleenu vyhovovat, ale na druhou stranu vloni tu vyhrál Aston. Tak uvidíme."
Jak jeho debut dopadne se ukáže již zítra odpoledne, kdy je start tříhodinového závodu naplánován. Adeptů na úspěch ale bude v Dubaji daleko víc. Na startu závodu se totiž i přes poměrně vysoké náklady na dopravu sešlo 27 vozů a dá se tedy očekávat dramatický závod. Největším soupeřem ale bude pro všechny účastníky všudypřítomný písek a tropické teploty, které zde panují.