Chyba soupeře připravila český tým Škoda Charouz Racing System o naděje na dobré umístění při dalším závodě seriálu Le Mans Series v Belgickém Spa-Francorchamps. Chvíli po startu v zatáčce La Source totiž do jejich loly narazil Francouz Jonathan Cochet se svým vozem courage.
Stefan Mücke, který s vozem v českých národních barvách startoval ze třetího místa jako vůbec nejrychlejší z vozů s benzinovými motory, pak musel se značně poškozeným vozem a prasklými zadními pneumatikami pomalu objet celý okruh, než se dostal zpátky ke svým mechanikům.
Ti sice značně poškozený vůz během necelé půlhodinky opravili a německý jezdec se mohl vrátit na trať k dalším bojům. Ovšem šance na přední umístění byla pryč. Díky ztrátě se český tým propadl na úplný konec padesátičlenného startovního pole.
"Je to velká škoda. Tu ránu jsem samozřejmě nečekal. Ani jsem netušil, kdo mi ji dal. Když bylo po incidentu, řekl jsem si žádný problém, objedu kolo k mechanikům ke kontrole a pojedeme dál. Jenže brzy jsem zjistil, že tak snadné to nebude. Jízda na zadních ráfcích byla docela obtížná a hlavně velmi pomalá," konstatoval Stefan Mücke.
Boj však nevzdal a po návratu na trať rozjel velkou stíhací jízdu. V ní pokračoval po vystřídání Jan Charouz. Oba zajížděli velmi rychlá kola a jejich časy patřily k vůbec nejrychlejším. Výsledkem byla 25. pozice v celkovém hodnocení, ale především bodované sedmé místo v kategorii LMP1.
"Jsem pochopitelně naštvaný. Taková příhoda nemůže závodníka potěšit. Mrzí mě to mimořádně, protože naše rychlost i výdrž jsou opravdu mimořádné. Měli jsme nejméně na druhé místo a možná i na vítězství. Zkrátka jsme si vybrali smůlu a já jen doufám, že příště bude vše veselejší," řekl Jan Charouz.
Problémy pronásledovaly i druhého českého zástupce ve startovním poli - Jaroslava Janiše. Ten startoval v nejslabší kategorii GT2 za holandský tým Spyker Squadron. Společně se spolujezdcem Peterem Koxem se dlouho držel na čtvrté příčce ve třídě, avšak asi hodinu před koncem závodu přišla nečekaná pohroma.
Ve chvíli, kdy Spyker C8 Spyder GT2R se startovním číslem 85 pilotovaný českým jezdcem projížděl jedním z nejznámějších a také nejtěžších úseků belgické trati - zatáčku Eau Rouge, mu praskla zadní pneumatika. Vůz se roztočil a tvrdě narazil do bariéry z pneumatik.
"Dokud Jarka nepotkala ta nešťastná nehoda, která jasně nebyla chybou jezdce, šlo všechno výborně," posteskl si ředitel týmu Spyker Squadron Peter van Erp. "Je pravděpodobné, že za vše mohla prasklá pneumatika. Chvilku trvalo, než se Jarka povedlo vyprostit z auta, pak byl sanitkou převezen do zdravotního centra na okruhu. Prohlídka naštěstí ukázala, že je v pořádku a přibližně po hodině se vrátil k týmu."
"Všechno fungovalo výborně. Tým učinil správné rozhodnutí, když se rozhodl zůstat na trati ve chvíli, kdy začalo pršet. Díky tomu jsme získali několik míst. V úvodu závodu byl trochu zmatek kvůli varování, které jsme dostali od pořadatelů. Ale zbytek závodu byl docela dobrý: neudělali jsme žádnou chybu, nic nás nezlobilo a auto bylo dobré. Je smutné, že jsem měl v závěru závodu defekt, ale hlavně že jsem v pořádku," řekl Jarek Janiš.
Celkovým vítězem závodu se opět stala posádka speciálu peugeot – tentokrát ve složení Pedro Lamy a Stephane Sarrazin, kteří také vedou v průběžném hodnocení seriálu. Další závod se uskuteční na okruhu Silverstone 16. září.
Výsledky závodu:
1. Lamy, Sarrazin (Peugeot 908 HDi) 143 kol za 5:47:47,313, 2. Collard, Bouillon (Pescarolo Judd) -2 kola, 3. Erdos, Newton (MG Lola EX264 AER) -3 kola, 4. Primat, Tinseau (Pesarolo Judd) -5 kol, 5. Amaral, De Castro, Burgeno (Lola B05/40 AER) -6 kol, 6. Ortelli, Ayari (Saleen S7R) -6 kol, 7. Lienhard, Theys, Van de Poele (Lola B05/40 Judd) -7 kol, 8. Bouchut, Gardel, Gollin (Aston Martin DBR9) -7 kol, 9. Policand, Goueslard, Alphand (Corvette C6-R) -9 kol, 10. A. Garcia, Ch. Fittipaldi (Aston Martin DBR9) -9 kol,....25. (7. v LM P1) Mücke, Charouz (Lola B07/17 Judd) -18 kol.
Pořadí jezdců po 4. závodech:
1. - 2. Pedro Lamy (Por.), Stephane Sarrazine (Fr.) oba 36 bodů, 3. Jean-Christophe Boullione (Fr.) 26, 4. Emmanuel Collard (Fr.) 22, 5. - 6. Marc Gené (Šp.) a Nicolas Minassian (Fr.) 18, 7. - 8. Jan Charouz (ČR), Stefan Mücke (Něm.) 15.