"Rozhodly dobré vztahy s Jordanem a také automobilka Ford, jež Jarka hodně podporuje," zmínil Charouz nového dodavatele motorů stáje Jordan. Janiš podle něj nemusí přinést do týmu peníze.
"Sponzorský příspěvek by však zřejmě musel přinést v případě, že by jel s formulí závod," doplnil manažer.
Po čtyřech letech od premiérové jízdy Tomáše Engeho za volantem vozu formule 1 tak zřejmě dostane stejnou šanci i Jaroslav Janiš. Enge poprvé usedl do kokpitu formule 1 na začátku prosince roku 1999, kdy se svezl s vozem Jordan-Mugen.
V sezoně 2001 se dokonce třikrát postavil v týmu Prost na start Velké ceny a jeho testovací místo převzal právě Janiš. Prost však zkrachoval a na Janišovy jízdy nedošlo.
O své možnosti se dozvěděl při minulé Velké ceně v Barceloně od šéfa týmu Eddieho Jordana. "Přišel za mnou manažer, že se mnou chce někdo od formule 1 mluvit. Sám Jordan mi řekl, že budu jejich testovacím jezdcem. Byl jsem v šoku, hodně zaskočen. Ještě teď tomu pořádně nemůžu uvěřit," popsal.
Sám si ještě dnes říkal, že to přece není možné. "Ale moc se na testy těším, doufám, že to dopadne dobře," věří jezdec, jenž bude v průběhu sezony plnit i sponzorské povinnosti testovacího pilota.
Do monopostu stáje Jordan usedne až na podzim. "To byla moje podmínka. Musí se nyní plně soustředit na šampionát formule 3000," vysvětlil Charouz. V úvodu seriálu v Imole Janiš pro technické potíže nedojel, ale v Barceloně obsadil čtvrté místo a celkově je sedmý.
"Nebudu nervózní. Dneska se budu radovat, ale zítra ráno jedu do Rakouska a budu se soustředit na třetí závod F3000," odmítl spekulace, že by ho šance svézt se ve formuli 1 odváděla od nynějších povinností.
Přesto už nyní přemýšlí, v čem bude formule 1 lepší než ostatní vozy, v nichž se dosud svezl. "Největší rozdíl bude asi při akceleraci. Ta bude, řekl bych, o dost lepší. A formule 1 bude určitě také lépe brzdit. Budu si muset zvyknou zpomalovat levou nohou a také řadit na volantu," vypočítal rozdíly oproti formuli 3000. "Cit ale v levé noze mám, protože jsem mnoho let jezdil motokáry, kde se levou brzdí," upozornil rodák z Olomouce, jenž loni skončil třetí v seriálu evropské formule 3000.
Janiš patří do kategorie testovacích pilotů, které tým zkouší s výhledem na start v seriálu mistrovství světa. Vedení páté stáje v Poháru konstruktérů sledovalo Janiše velmi pozorně už loni. "Pan Charouz nás na něj upozornil před třemi lety a my jsme ho stále pozorovali," řekl obchodní ředitel Jordanu Ian Phillips.
"Role testovacího jezdce je stále důležitější. Jarek dostane na začátku dva dny na seznámení s vozem a pak bude zařazen do testovacího programu. Bude to získávání informací pro Jarka i pro nás. Je to investice do budoucna," dodal Phillips.
Nad Jaroslavem Janišem (ve formuli) stojí obchodní ředitel Jordanu Ian Phillips a jezdcův manažer Antonín Charouz. |
NA MOMENT V MONOPOSTU. Zatím ještě v maketě vozu formule 1 Jordan pózuje Jaroslav Janiš, který byl ve středu v Praze představen jako budoucí testovací jezdec britského týmu. |
Jaroslav Janiš si vyzkoušel, jak se sedí v maketě. Od podzimu bude pro stáj Jordan ve formuli 1 testovat. |
Obchodní ředitel Jordanu Ian Phillips. |