„Bylo to krásné, splněný sen. Jsem za tuto příležitost rád,“ rozplývá se Hloušek, který se letos spolu s Marešem stal juniorským mistrem Evropy. Kopecký si ho vybral poté, co se nečekaně rozešel s dlouholetým navigátorem Pavlem Dreslerem. Nejprve oslovil Petra Starého, který nemohl, proto se obrátil na Hlouška.
Zvládli spolu dvě soutěže mistrovství světa. Na šotolině ve Walesu i na smíšeném povrchu v Katalánsku dojeli v kategorii WRC2PRO shodně druzí. Pokud jde o absolutní pořadí, osmnáctou pozici v Británii vylepšili ve Španělsku na jedenácté místo.
„Pro Honzu to byla obrovská výzva, zhostil se jí zodpovědně,“ ocenil kolegu Kopecký. „Tady v Katalánsku jsme ze začátku na šotolině hledali rytmus, ale pak už to bylo dobré a na asfaltu úplně bez chyb.“
Navzdory úžasné šanci to pro Hlouška pochopitelně nebylo snadné. Musel si rychle zvyknout na jinou formu spolupráce.
„Rozpis Honzy se tváří na první pohled podobně jako Filipův, ale čte se odlišně. Musel jsem si zvykat na jiný timing čtení,“ objasnil kopilot.
V Katalánsku se potkal i s Marešem, který tady působil jako asfaltový špion a několikrát si projel tratě. Pochopitelně ne v takové rychlosti, jako když řídí závodní Škodu Fabii R5.
„Oběma nám to dalo strašně moc, takže nám to jako posádce pomůže,“ nepochybuje Hloušek. „Nic vám nedá tolik jako spolupráce s továrním týmem.“
Hlouška nadchla ještě jedna věc: jak blízko se dostal k „velkým klukům“, jak se přezdívá pilotům modelů WRC. Například ve Walesu jeli na trať hned za čerstvým mistrem světa Ottem Tänakem z Estonska.
„Sleduju je v televizi, teď jsem byl vykulený, když jsem je viděl naživo,“ zasmál se. „A mám radost z toho, že Ott získal titul. Fandil jsem mu.“