„Je to bomba. Celý motocyklový svět se tím baví a já jsem za to rád,“ říká Kornfeil.
V bláznivé francouzské Velké ceně ustál střet, po kterém by jiné odváželi do nemocnice. A zachránil ho kousek, po němž by z fleku mohl s Liborem Podmolem či Petrem Pilátem dělat motocyklového „cirkusáka“.
V předposledním kole těsně před ním spadl Ital Bastianini a zdálo se, že přes něj půjde k zemi i Kornfeil. Jenže on dokázal soupeřovu motorku přeskočit.
Přistál do kačírku, kde by znovu jiní šli přes řidítka, ale i z této šlamastyky se dostal. „Když jsem viděl, jak tam letí jeho motorka, jediné, co mě napadlo, bylo: přidej plyn a do stupaček! Byla totiž krásně naštelovaná, že jsem se mohl odrazit. A díky kačírku jsem dopadl do měkkého, být tam asfalt, motorka by se roztrhla a já skončil v kotrmelcích,“ líčil v pondělí z Francie.
Ve vzduchu mu ale explodoval airbag v kombinéze, který je teď povinnou výbavou jezdců, což ubralo koncentraci. Hlavou mu blesklo, že musí přidat hodně plynu, aby ve štěrku nespadl.
Poslední kolo pak projel v bolestech, hned za cílem nechal motorku opřenou u svodidel a s úlevou rozepnul kombinézu. Diváci i komentátoři u přenosu žasli. Když záznam zveřejnil twitterový účet MotoGP, za pár hodin měl víc než 350 tisíc zhlédnutí.
Kornfeilovi bezesporu pomohl pravidelný motokrosový trénink a trialová minulost. A také to, že teď velmi úspěšně závodí na motorových surfech.
„Jiný klučina by to neustál, ale já se během letu cítil komfortně,“ žertuje. Po závodě inženýři vypočítali, že ve výšce 1,5 metru letěl 9,6 metru, a to v rychlosti 93 km/h. Není tedy divu, že měl okamžitě mobil plný zpráv. „Do večera se mi dvakrát vybil, takže trpěla baterka i prsty, jak jsem odepisoval.“
Kornfeil nyní prožívá vydařenou sezonu. Ve všech pěti závodech bodoval, v posledních třech byl do desítky. Tým Prüstel, za který jezdí, šlape, neboť Kornfeilův stájový kolega Bezzecchi dokonce vede šampionát Moto3. Čech je sice devátý, ale jen dva body navíc by ho posunuly přes další tři jezdce.