„Vůbec jsem nečekal, že bych mohl skončit tak vysoko,“ dodal jezdec, jenž v rozjížďkách porazil třeba továrního jezdce Hyundaie Alistera McRae, domácí hvězdu Liattiho nebo posilu Peugeotu Fina Rovanperu. Závodu se zúčastnilo dvanáct pilotů, kteří byli rozděleni do dvou skupin. Jezdilo se systémem každý s každým. Soutěžící absolvovali třikrát kilometrový úsek, jenž zčásti vedl po asfaltu a po šotolině. „Vůbec jsem nevěděl, do čeho jdu. Naštěstí se mi během prvních rozjížděk podařilo vůz dobře nastavit,“ uvedl čtyřiadvacetiletý závodník.
Kresta v základní skupině obsadil druhé místo za Navarrou a postoupil do semifinále. V něm se střetl s Higginsem. Jelo se na dvě jízdy. Český pilot v první nasadil nové pneumatiky. V úvodu mu trošku klouzaly, získal drobnou ztrátu, kterou už nedohnal. Ve druhé rozjížďce vedl, ale při nájezdu do závěrečného okruhu měl defekt, takže jej soupeř předjel. V jediné jízdě o třetí místo pak porazil McRaeho. Poprvé ve své soutěžní kariéře Kresta nepotřeboval navigátora. Předpis závodu to stejně neumožňoval. „Ani mi nepřišlo, že v autě sedím sám. Když jsem stál podél trati, viděl jsem ji celou, takže jsem si ji v pohodě zapamatoval. Byla krátká, šlo to snadno,“ poznamenal.
Díky netypickému způsobu závodění se spolujezdci Janu Tománkova naskytla neobvyklá příležitost. Mohl si pořádně prohlédnout, jak Kresta závodí. Zatím neměl příležitost, protože pokaždé seděl ve stejném voze. „Jel pěkně. Agresivně a razantně jako špička závodu,“ komentoval Tománek. Ovšem své navigátorské zkušenosti nezahodil. Sledoval trať a pilotovi radil v přestávkách. „Snažil jsem se mu říct, co se změnilo, na co si má dávat pozor,“ dodal.
Kresta poprvé startoval s druhou evolucí octavie WRC, s níž bude v příštím roce brázdit soutěže. Zatím ji vyzkoušel jen jednou při šotolinovém testování se Stigem Blomqvistem. Jeho dojmy? Samá pozitiva. „Vše je lepší než u předchozího modelu. Poslouchá na slovo, na šotolině sedí perfektně,“ chválil vůz. Podle původních plánů měl český mistr přímo z Itálie zamířit do Francie, kde tovární tým Škoda Motorsport testuje před Rallye Monte Carlo. Jenže program se změnil, pilot se vrátil domů. Na testy se vydá teprve začátkem ledna.