Zájem o F1 roste na celém asijském kontinentu. Jako první dostala v roce 1999 zelenou Malajsie. Trať v Sepangu se tak přidala ke stálým účastníkům z pacifického regionu - Japonsku a Austrálii. Příští rok už obohatí kalendář podniky v Bahrajnu a Číně.
Další na řadě může být v horizontu pěti až deseti let Indie. Už proto, že je jí nakloněný i boss F1 Bernie Ecclestone. "Potenciál Asie roste velmi rychle a je atraktivní pro výrobce aut i sponzory," uvedl Ecclestone pro agenturu AP.
Šéfredaktor největšího indického motoristického časopisu Autocar India Hormazd Sorabjee míní, že formule jedna je pro Asii ideálním reklamním prostředkem. "Ať už se to týká softwaru, aut či cigaret je Asie na rozdíl od Evropy po marketingové stránce pole neorané. Přesun závodů sem je čistě obchodní tah," sdělil Sorabjee.
Protože kalendář formule jedna není nafukovací, musejí novým grand prix udělat místo ty stávající. A bita bude zřejmě Evropa, která chystá zákaz tabákové reklamy, což Asijci neznají. Již letos se nepojede v Belgii a poslední závod má za sebou pravděpodobně i rakouský A1-Ring. Ecclestone neskrývá svoji nechuť k britskému okruhu Silverstone a říká, že nové tratě jsou atraktivnější pro diváky i závodníky.
I přes velký zájem lidí, ale Indům chybí potřebná infrastruktura pro pořádání závodu, v zemi neexistuje žádný okruh splňující mezinárodní standardy. V posledních měsících indická média spekulovala o tom, že by měl okruh stát v blízkosti měst Bengalúr nebo Hyderabád na jihu země.