Česko tak bude mít v šampionátu dva závodníky na kvalitních strojích. Již dříve oznámila stáj Jakuba Smrže, že osmnáctiletý mladík pojede napřesrok opět s továrním A-kitem Honda a k tomu nyní novinka o Hulešovi. V jeho případě nepůjde o stroj s "balíčkem" speciálních dílů zvaných A-kit, nýbrž přímo o tovární motocykl.
"Byl to pro mě šok," vzpomíná Huleš na nedávné setkání se svým týmovým šéfem Massimo Matteonim. "Byl dva dny v sídle Aprilie, pak si mě zavolal k sobě domů a všechno mi řekl. Bylo to velké překvapení i pro italský tisk, vždyť Matteoni spolupracoval s hondou rovných deset let a získal s ní mnoho vítězství."
Matteoni s Hulešem mezi elitou
Stáj Matteoni, za níž dříve jezdili i Max Biaggi, Doriano Romboni, Ivan Goi, Emilio Alzamora či Marco Melandri, se pro příští sezonu stal jedním ze čtyř továrních týmů Aprilie. Kromě ní to ještě budou stáje s jezdci Luciem Cecchinellem, Gino Borsoiem a Simone Sannou.
"Aprilia si naší stáj vybrala jako vývojový tým, stejně jako ostatní tři. Budeme mít kvalitní zázemí se vším, co k němu patří," těší se Jihočech.
Hulešův kolega musel odejít
Ital De Angelis, letos Hulešův týmový kolega závodící s továrním A-kitem, dostal od Matteoniho vyhazov. Šéf nebyl spokojen s jeho výsledky i přístupem ke stáji. Ital měl dva roky podmínky týmové jedničky, ale nedokázal toho využít.
Protože u Matteoniho bude mít tovární aprilii pouze Huleš a přitom organizace sdružující stáje IRTA žádá, aby každý tým měl po dvou jezdcích, má Matteoni plnou hlavu starostí, co s tím. "Jsou dvě varianty: Buď sežene někoho, kdo by jel čtvrtlitry nebo jezdce do stopětadvacítek, ten by ale neměl tovární stroj," líčí Huleš.
Testování bude nebývale dlouhé
Ještě před pár týdny Huleš počítal s běžnou přípravou na novou sezonu, to ještě měl jet s hondou. S přestupem se mu zcela změnily plány. "Od čtvrtého ledna až do začátku sezony se vlastně nezastavím. Testy, testy a zase testy," říká Huleš.
V plánu má tři tisíce ostrých kilometrů na tratích v teplých krajích - Španělsku, Porugalsku a zřejmě i v Itálii. "Loni jsem před sezonou najel asi tisíc kilometrů, což byla i dávka z předchozích let," počítá závodník, který v pěti světových sezonách závodil čtyři roky s hondou a jeden s italjetem.
Aprilia? Jiný posez a hlavně citlivá spojka
V čem je aprilia odlišná od hondy, s níž Huleš letos jedenáctkrát bodoval? "Má mnohem výš zadek, takže jezdec si musí zvyknout na jiný posez. Je více směrem dolů k řidítkám, italská motorka je i o něco širší," líčí Huleš.
Největší obavy má však ze startů. "Aprilia totiž má takzvanu suchou spojku, která vyžaduje naprostou přesnost při startovním manévru. U hondy s olejovou spojkou stroj leccos odpustil," vypráví závodník, kterého ale šéf Matteoni ubezpečil, že bude spousta času na tréninky startů i na výběr té nejlepší spojky.