Nejrychlejším pilotem na michelinách byl Eddie Irvine na jaguaru. Přitom během 32 kol se mu podařilo zajet pouze jedno relativně rychlé kolo. Ostatní jezdci byli více než vteřinu za Heidfeldovým časem. Mluvčí bridgestonu však prohlásil, že by dali přednost suchu. Japonský výrobce si uvědomuje, že za běžných podmínek za michelinem zaostává a musí urychleně pracovat na vývoji.
Pilot Tyoty Allan McNish si déšť pochvaloval. Japonci se tak kromě plánovaných testů nového modifikovaného motoru mohli zaměřit na nastavení vozu do mokra.
Za celý den musel byl trénink sedmkrát zastaven. Mnoho pilotů skončilo po smyku na kluzké trati v ochranných zónách. Avšak jediným autem, které bylo poškozeno, byl renault Fernanda Alonso. Testovací jezdec španělského týmu lehce narazil do ochranné bariéry.
Zkušební pilot BARu Anthony Davidson zajížděl dlouhé vzdálenosti, aby jeho tým mohl pracovat na vyřešení problémů se spolehlivostí, která zradila Jacquese Villeneuva a Oliviera Panise v brazilské Grand Prix.
Úterní testy ve Valencii:
1. Nick Heidfeld Sauber 1:33.03 42 kol
2. Takuma Sato Jordan 1:33.59 74 kol
3. Eddie Irvine Jaguar 1:34.74 32 kol
4. Antonio Pizzonia Williams 1:35.45 50 kol
5. Alexander Wurz McLaren 1:36.08 50 kol
6. Marc Gene Williams 1:37.15 39 kol
7. Fernando Alonso Renault 1:37.23 16 kol
8. Allan McNish Toyota 1:38.41 50 kol
9. Anthony Davidson BAR 1:38.57 39 kol