Právě před rokem směl debutovat ve Spa v Grand Prix jako náhrada za Nelsinha Piqueta u Renaultu, v rozhádaném a Singapůrským skandálem otřeseném týmu ale neměl šanci na dobré výsledky. Mladý Franko-Švýcar se dodnes musí ptát, zda mu unáhlený postup do F1 spíše neuškodil.
Začátkem roku 2010 zůstal bývalý mistr evropské F3 bez kokpitu, ztratil status juniora Renaultu a občas jezdil v mistrovství GT. U stáje DAMS už letos jednou zaskakoval, když v Hockenheimu nahradil pomalého d´Ambrosia, ve Spa tento víkend usedne do vozu stejné stáje, který osiřel po těžké nehodě Ho Pin Tunga v Maďarsku. Grosjean bude patřit k nejrychlejším a vidí v comebacku jistě šanci, jak se znovu blýsknout před bossy Renaultu.
Druhou známou tváří, která se po přestávce znovu objeví v GP2, bude Alvaro Parente. Rychlý Portugalec právě v Ardenách minulý rok vyhrál, jeho pokus získat místo třetího pilota Virgin-F1 ovšem ztroskotal, a i on letos zůstal bez kokpitu hodného jeho nadání.
Parente pojede za letos málo úspěšnou stáj Coloni, kde nahradí nešťastného Alberta Valeria. Brazilec v zásadě plánoval brzský postup do F1, katastrofální výsledky letošní sezony ale vzaly jeho sponzorům chuť do dalších investic.
Třetím nováčkem je skutečný debutant GP2. I zde hrály roli v první řadě peníze – o kokpit v tomto případě totiž nepřišel nikdo jiný, než vítěz posledního závodu, Giacomo Ricci.
Sponzoři nadaného Itala jednoduše nechtějí dále platit a majitel týmu DPR, Herck, který již financuje vůz vlastního syna, potřeboval pilota, který zaplatí chod druhého vozu. Tímto vyvoleným je málo známý bývalý borec italské F3, Fabrizio Crestani. Od 22letého nováčka se ovšem na obtížné trati ve Spa dá stěží očekávat více, než úloha zametače pole.
To ale špičkové piloty rázu Maldonada, Pereze a Bianchiho bude málo zajímat. Tyto hvězdy zítřka budou chtít porazit především Grosjeana a dokázat tím, že jsou právem již "jednou nohou" v kokpitech F1.