Již kvalifikace napověděla, že Istanbul bude Eldorádem zkušených jezdců. Novopečený šampion GP2Asia Romain Grosjean si navzdory „hodinám“ při rychlosti 230km/h vybojoval pole-position a dva body, které za ni GP2 uděluje.
Za ním se seřadili další mazáci Bird, Filippi, Bianchi, Clos, Razia, Pic a Vietoris. Nejlepším nováčkem byl Králův kolega Palmer.
Penalizace soupeře pomohla Královi: Davide Valsecchi ztratil za couvání na trati svou osmou pozici, zato mohl český pilot odstartovat jako devátý.
„Po tréninku v dešti se kvalifikace jela na suchu a mezi jednotlivými sadami gum jsme provedli změny v nastavení auta, které se ukázaly jako správné. Výsledek je určitě pozitivní. Mohlo to být ještě lepší, ale na začátku svého rychlého kola jsem se na dráze potkal s Maxem Chiltonem a trochu jsem ztratil. Zítra se pokusím určitě dojet do osmého místa – jednak to znamená zisk bodů, a také dobrou pozici na startu nedělního závodu,“ těšil se na sobotu Král – neoprávněně, jak se mělo ukázat.
Do esíčka po startovní rovince dorazil po startu jako první z pětadvaceti konkurentů (Rus Alešin si v pátek zlomil zápěstí a nemohl nastoupit) Grosjean s výborným Closem na druhé pozici. Již ve druhé zatáčce se ve středu pole ale rozpoutalo hotové peklo: Brazilec Razia vyjel z dráhy a při návratu natlačil Leimera do Chiltona. Švýcarův vůz se po kolizi vznesl, udělal piruetu ve vzduchu a koly vzhůru přistál. Nezávisle na tom kolidovali Gutierrez s Mirochou. Všichni jezdci vyvázli bez zranění, ale na trati se objel Safety-Car.
Spořádaně startující Král profitoval z nehod soupeřů a posunul se za Grosjeana, Close, Birda, Bianchiho, Vietorise a Filippiho na slibnou sedmou pozici.
Hned v prvním ostrém kole se ovšem bojovalo bez ohledu na následky dál. Bird se posunul na druhé místo a Filippi před Vietorise. Ital z týmu Super Nova o několik kol později předjel i Bianchiho a Close a byl výborný třetí. Král v této fázi nemohl atakovat vozy před sebou a musel se spokojit s obhajobou sedmé pozice, s oběma vozy Addax ve zpětném zrcátku.
Čerstvé pneumatiky fasovala většina pilotů již po třetině závodu a byli to především Vietoris a Van der Garde, kteří se díky dobré strategii posunuli kupředu, zatímco se Bianchi kvůli problému se spojkou nakrátko ocitl až za Králem. Francouz ovšem pořadí rychle „srovnal“. To již český jezdec začínal ztrácet svou počáteční konkurenceschopnost. K poločasu se kolem něj přehnali i oba vozy týmu Air Asia, a ve stejný čas kolidoval výborný Filippi s Cecottem.
Závod byl kolo po kole nadupán četnými souboji a předjížděním. Dráhu lemovaly trosky a Josef Král viditelně bojoval s tupými zbraněmi.
Sedm kol před cílem se Bianchi prodral před třetího Van der Gardeho a Bird se dotáhl až do závětří lídra Grosjeana. Boj o první zlatý pohár roku trval až do posledního metru a Francouz z týmu DAMS se prosadil jen o desetinky.
„V tréninku hodně pršelo a naše nastavení jsme hledali až při kvalifikaci. Před závodem jsme si s ní trošku pohráli a vyšlo to,“ komentoval svůj povedený první krok směrem titulu Romain Grosjean, zatímco se Josef Král dovlekl do cíle mezi poraženými jako třináctý. Se ztrátou téměř celého kola a bez reálných vyhlídek na body v nedělním spritu.
Výsledek sobotního závodu GP2 v Istanbulu:1. Romain Grosjean (Fr.) DAMS 32 kol 57:09,999 min. |