Člen výboru České golfové federace (ČGF) a předseda komise pro média a komunikaci Michal Zahradníček na konferenci zdůraznil, že recese a pokles ekonomické aktivity se výrazně dotkly koupěschopnosti hráčů. "Zatímco v letech 2006 až 2007 přibylo 23 procent nových členů, v letech 2008 až 2009 to bylo už jen 12 procent."
Konference pomyslně vztyčila čtyři pilíře, které by měly pomoci povýšit golf na přitažlivý výkonnostní a rekreační sport pro veřejnost (viz infobox). Cílem je získat až 50 tisíc nových golfistů do roku 2013. "Tím by se objem českého golfového průmyslu prakticky zdvojnásobil," upozornil Zahradníček.
Na podporu tohoto projektu výbor federace spustí v březnu 2010 kampaň, v níž budou o svém vztahu ke golfu hovořit známé osobnosti. Do projektu budou smluvně vtaženi majitelé hřišť, golfové kluby, profesionální trenéři a cvičitelé, výrobci a prodejci golfového zboží a další subjekty, které budou z přílivu nových tváří do golfu profitovat.
Zahradníček se opíral o exkluzivní výzkum veřejného mínění, z něhož vyšly hlavní důvody, které by přiměly hrát golf nové zájemce: speciální nabídka, nižší finanční náročnost a možnost hrát s přáteli. "Teď půjde o to, začít tyto tři předpoklady co nejdříve naplňovat," doplnil šéf mediální komise.
Na prezidentské konferenci se hovořilo o podmínkách vydávání takzvaných Zelených karet. Padly návrhy, jak změnit a zjednodušit systém jejich udělování, aby cesta ke hře byla v republice snazší. S názory na tuto problematiku se někteří účastníci svěřili i anketě magazínu golf.idnes.cz (následuje).
jak získat víc golfistů?1) Změna pohledu české veřejnosti na golf. |