Pětatřicetiletý Francouz v domácím prostředí již dvakrát vyhrál, nejrychlejší byl i loni. O třetí triumf ale bude usilovat opět s jiným vozem. V roce 2016 byl nejrychlejší se speciálem Volkswagen Polo R WRC, loni usedal do Fordu Fiesta WRC a letos hájí barvy továrního týmu Citroën.
Průběžné pořadí MSpo 3 ze 14 soutěží 1. Tänak (Est./Toyota Yaris) 65 b., 2. Ogier (Fr./Citroën C3) 61, 3. Neuville (Belg./Hyundai i20) 55, 4. Meeke (Brit./Toyota Yaris) 35, 5. Evans (Brit./Ford Fiesta) 28, 6. Lappi (Fin./Citroën) 20. Týmy: 1. Toyota 86, 2. Citroën 78, 3. Hyundai 77, 4. M-Sport Ford 45. |
„Letos se bude závodit na pozměněné trati, což jsem ale zažil i v minulosti, kdy jsme se museli vyrovnat s novými etapami. A to mi vyhovuje,“ řekl Ogier. „Dodá to trochu stresu a adrenalinu do rallye. A díky tomu mohou být odstupy mezi jezdci o trochu větší než obvykle,“ uvedl šestinásobný světový šampion.
Korsická rallye je označována také jako rallye 10.000 začátek. V kombinaci s novými úseky bude hodně záležet na rozpisu a přípravě posádek před startem. „Když jsou erzety nové pro všechny, vždy záleží na tom, kdo jak odvede dobrou práci před rallye a pak má dostatečnou důvěru ve své tempo,“ podotkl Ogier.
Tänak ještě na Korsice nevyhrál, loni tam však byl druhý a za Ogierem zaostal o 36 sekund. I proto Estonec věří, že bude konkurenceschopný i letos. „V minulosti byla Korsika rallye, s kterou jsem asi nejvíce bojoval. Loni jsem zde ale při prvním startu s toyotou měl dobré tempo,“ uvedl Tänak, jenž má v průběžném pořadí MS před Ogierem náskok čtyř bodů.
Černým koněm rallye by mohl být zkušený Francouz Sébastien Loeb, který si v letech 2005 až 2008 připsal čtyři výhry v řadě. Letos jej čeká třetí start s Hyundaiem i20 Coupe WRC.
„Je to skvělé místo pro rallye, a protože se jede ve Francii, má pro mě zvláštní atmosféru. Je to extrémně technická soutěž s různými povrchy silnic, někdy i s hrbolatými místy. A s neustále se zvyšujícími rychlostmi,“ uvedl Loeb, který na Korsice od posledního triumfu startoval jen jednou. Loni byl po problémech v úvodu až čtrnáctý.
Účastníci rallye se musejí připravit i na nevyzpytatelné počasí. „Může to být podstatný faktor. V horách někdy prší, ale na pobřeží je zase sucho,“ řekl Loeb před startem. A hned při seznamovacích jízdách to on i další závodníci poznali, když je v horách překvapil sníh.