O co šlo? Ve víkendovém rozhovoru pro španělský list El País se totiž Lauda opřel do současného vozu Ferrari i McLarenu, v jejichž barvách symbolicky získal své mistrovské tituly.
"McLaren má stejný motor jako my, ale auto na ho... Kde jsou? Nikde! A Ferrari? Další auto na ho... Montezemolo (šéf Ferrari) se sice snaží o změny, ale nikdo nevěří, že ve vše změní přes noc. Alonso musí být frustrovaný, jaké auto má. Roky jezdí s monopostem, který nefunguje, ale plat, který dostává, by jeho hněv mohl umírnit," řekl mimojiné Lauda.
I když tato odpověď byla jen jednou z poměrně obsáhlého rozhovoru, který už jinak kontroverzní nebyl, vzbudila jeho slova velký rozruch. Dalo se s nimi vzhledem k současnému trápení Ferrari souhlasit (v Poháru konstruktérů je tým čtvrtý a ztrácí 250(!) bodů na první Mercedes), byť by se na veřejnost spíš hodil nějaký Laudův eufemismus.
Ještě během víkendové Grand Prix v Německu pak Marco Mattiacci, sportovní šéf Ferrari, říkal: "Laudy si vážím, ale takovéto šokující věty vytržené z kontextu nebudu komentovat."
Jenže už v pondělí i Lauda věděl, že přestřelil. A tak zvedl telefon a volal di Montezemolovi, bossovi Ferrari, a omluvil se. "To ostré slovo jsem neměl použít. Omlouvám se Ferrari i italským fanouškům."
Pro německý Bild pak vše i vysvětlil. "Dostal jsem otázku, jaký je rozdíl mezi Mercedesem, McLarenem a Ferrari. Řekl jsem, že Mercedes má nejlepší kombinaci auto a motor, McLaren má také nejlepší motor, ale auto není tak dobré. A Ferrari je prostě zranitelné v obou věcech."