Tyto hole nové generace budou vyvinuty s pomocí technických poznatků z vývoje rychlých automobilů. "Bylo jen otázkou času, kdy si nějaká golfová firma začne všímat aerodynamiky a nových materiálů," řekl Michael Lee z Williams Sports.
Stáj F1 se nejprve zaměřila na aerodynamiku. Prozkoumala pohyb golfové hole s využitím technologie výpočetní dynamiky tekutin (CFD). Počáteční simulace naznačují, že golfovou hůl FW32, pojmenovanou po stroji Williams na sezonu 2010, značně méně ovlivňuje odpor vzduchu, a proto hráčův švih vyžaduje méně energie.
Konstrukce monopostů pro velké ceny stojí na karbonových vláknech a tento materiál bude rovněž využit při výrobě holí.
Zástupci Williams Sports věří ve schopnosti týmu F1 rychle přenášet návrhy z rýsovacího prkna na dráhu. Tak by i výroba holí mohla začít brzy, aby veřejnost měla užitek z vývoje mnohem rychleji, než je obvyklé.
Není to poprvé, co se Williams pustil do podnikání na trhu, který nesouvisí s formulí 1. Šéf stáje Frank Williams je nejnovějším podnikem nadšen: "Jsme na začátku úchvatného období rozvoje podnikatelských aktivit. Jde o jasný příklad uplatňování znalostí v oblastech mimo formuli 1."
Ani Williams Sports není v oboru nováčkem. Jeho hole už si od začátku století připsaly 44 vítězství na turnajích PGA.