Fernando Alonso bude jezdit na okruhu vzdáleném jen pět minut od Václaváku, sliboval Charouz v roce 2006 za potlesku primátora Béma.
Okruh ve Strašnicích, jehož plány maloval designérský guru Hermann Tilke, měl stát mezi šesti a osmi miliardami korun a uhradit ho měl utajovaný investor. Vyrůst měl do konce roku 2009.
Jenže závodní trať dosud nestojí, dokonce se nezačalo ani kopat. Místo toho tu roste nový projekt: Česká republika chce hostit velkou cenu F1 na čtyřkilometrovém městském okruhu v hlavním městě Praha, informoval odborný server autosport. Za vším stojí Toni Charouz, píše se na webu.
Jak reálné jsou takové ambice v době, kdy formule 1 míří do Asie?
Charouz plánuje vše postupně. Nejdřív jeden závod série DTM. Až se uskuteční, chápejme ho jako předjezdce grand prix formule 1.
"Ano, F1 je naší ambicí," řekl Charouz autosportu o plánech za 2,8 miliardy korun. "Pokud předvedeme dobrou show s DTM, pak možná budeme mít šanci na velkou cenu. Na papíře ale zatím nemáme nic."
Tam je zatím jen náčrt trati, jež má obsahovat dvoukilometrovou permanentní část a zatáčku v krytém stadionu s kapacitou patnáct tisíc diváků. Plánovací proces je z údajně z "devadesáti procent hotov".
Charouz ovšem neprozradil, jak daleko je vyjednávání s bossem F1 Berniem Ecclestonem. O zárukách vlády nutných k organizaci takového podniku se nezmínil vůbec. A bez nich závod neuspořádá.
Začátek prací ale očekává na příští rok a první závody v roce 2012. A pak? Má jít o velký úspěch.
"Takový typ závodů je budoucností motoristického sportu," myslí si významný akcionář hokejové Sparty.