Podle magazínu Forbes, který se ve své analýze zaměřil na sponzorské příjmy týmů v F1, získalo Ferrari za posledních deset let od partnerů téměř 2,1 miliardy dolarů, tedy skoro 48 miliard korun!
„Ferrari je jediným týmem, který v šampionátu závodí od jeho vzniku v roce 1950. Získalo víc titulů než kterýkoliv z jeho soupeřů a je tedy přirozené, že budí zájem sponzorů. Sice byste mohli čekat, že to změní jeho smůla z posledních let, jenže ono je naopak na čele nejbohatších týmů s velkým náskokem,“ popisuje Christian Sylt, sportovně-finanční analytik Forbesu.
Celkové příjmy od sponzorů (2009-2018)částky jsou v miliardách korun 1. Ferrari 47,62 |
Ferrari za uplynulých deset let dostalo od mecenášů o téměř 70 procent víc než McLaren, druhý v pořadí. I ten těží z historie a z toho, že je etablovanou značkou v F1.
Až na třetím a čtvrtém místě jsou pak stáje, které v poslední dekádě dominovaly a vyhrávaly tituly, tedy Red Bull a Mercedes (v roce 2009 ještě Brawn). Je však zajímavé, že ani součet jejich příjmů nepřekoná Ferrari.
A kdo do F1 nacpal nejvíce peněz? Tak třeba Ferrari jen v roce 2010 dostalo od sponzorů 249,5 milionu dolarů, přičemž 50 milionů pocházelo od španělské banky Santander. Ta si však vymínila, že Ferrari angažuje Fernanda Alonsa, což se samozřejmě i stalo.
100 milionů dolarů zase „poslal“ koncern Philip Morris, navzdory tomu, že tabáková reklama je velmi omezená. Navíc Ferrari těží i z dlouholetých partnerů, jakým je například společnost Shell.
McLaren pak vydělal na partnerství s telekomunikačním gigantem Vodafone. Ten platil i 75 milionů dolarů ročně!