Už zase prý britského pilota v zimní pauze sžíraly otázky, jestli nenastal čas skončit. Jestli se ještě může zlepšit a jestli je pořád dost hladový.
Odpověděl si: Ano, jsem!
A tak v neděli v Melbourne odstartuje jeho hon za pátým titulem mistra světa. „Každý rok je to těžší, což se mi líbí. Jsem rád, když je přede mnou obrovská hora a já ji musím zdolat. Fyzicky jsem na tom lépe, nabral jsem svaly a cítím se skvěle i psychicky,“ vypráví.
V zimní pauze jezdil na snowboardu v Japonsku, surfoval na Havaji a lyžoval v Coloradu. Od vedení stáje dostal prostor odpočívat, Mercedes ho „zbytečně“ nehonil po reklamních akcích. A šéf stáje Toto Wolff tvrdí: „Lewis je pro mě zosobněním hladu po úspěchu. Po pauze se vrátil s obrovskou motivací.“
Není sporu - on je největším favoritem sezony, však i sázková kancelář Tipsport mu na titul vypsala nízký kurz (1,7). Očekává se, že letos dosáhne na 70. vítězství, čímž se přiblíží k „nepřekonatelnému“ schumacherovskému rekordu (91).
A získá-li Mercedes i popáté za sebou double (titul mezi jezdci i týmy), vyrovná se neporazitelnému Ferrari z počátku milénia. „Vyrovnat se éře Michaela Schumachera je teď náš nový cíl,“ netají se Wolff.
Ale je tu jistá naděje, že sezona nemusí být one man show. Předsezonní testy naznačily a kurzy bookmakerů potvrzují, že Hamiltona má opět nejvíce nahánět Sebastian Vettel (kurz 4,5) z Ferrari. A přidat by se měl i zázračný mladík z Red Bullu jménem Max Verstappen (8).
„Musíme si dát pozor, protože ze strany Ferrari a ještě víc ze strany Red Bullu cítím silnou konkurenci. Jejich motivace sesadit nás z trůnu jim dává dodatečnou sílu,“ míní Niki Lauda ze stáje Mercedes.
A i on chválí Verstappena: „Takovou kombinaci mladosti, rychlosti a agresivity jsem ještě nikdy nezažil. Když bude mít v hlavě pořádek, může dokázat velké věci.“
Hamilton souhlasně kývne hlavou, pak ale jako očekávaný suverén sezony řekne: „Dokud do toho budu moci mluvit, tak udělám všechno pro to, aby nevyhrával.“
Ale zpět k testům. Ty sice leccos odkryjí, zároveň je nelze brát smrtelně vážně. Týmy v nich často „blafují“, neodkrývají své karty, volí jinou taktiku. A tak třeba Vettel skvělých časů dosáhl s lehčím vozem, zatímco Mercedes povětšinou jezdil v závodním módu - tedy s plnou nádrží a na tvrdších pneumatikách. Takže jaké to bude v reálu?
Vettel - stejně jako čtyřnásobný mistr světa Hamilton - tvrdí: „Mercedes je favorit, a když se k němu přiblížíme ještě víc než vloni, bude to skvělé. Ale titul je můj osobní cíl a chci ho pro Ferrari vyhrát, protože je to nejslavnější tým v F1 a stáj s nejbohatší historií.“
Mimochodem - letos je to přesně deset let od posledního titulu stáje z Maranella. Tehdy ho získal Kimi Räikkönen, letos Vettelův druh v rudém týmu.
Ti, kteří se vydávají na „lov“ Hamiltona, to však mají letos zase v něčem složitější. Změny technických pravidel nutí týmy k větší spolehlivosti, beztrestně se v sezoně oproti loňsku smí měnit jen tři pohonné jednotky. Navíc přibyl jeden závod.
A právě spolehlivost je doménou německé značky. Vše tedy nasvědčuje, že F1 znovu čeká tažení Mercedesu za titulem. Toto Wolff však touží po probuzení konkurence.
„Dlouhodobá nadvláda jednoho týmu v očích fanoušků poškozuje formuli, není to taková zábava. Už jsme to viděli v minulosti u Ferrari a nedávno u Red Bullu. Nejzdravější pro F1 vždycky bude velká konkurence, kdy bude několik stájí ve hře o titul do poslední chvíle. Tyhle ingredience prostě potřebujeme.“
Tak snad se jich F1 dočká.