"Byli jsme to my, kdo FIA po závodech řekl, že soupeři mají příliš široké gumy. To je v rozporu s pravidly, máme dost porážek na tento způsob," rozvázal Brown jazyk v rozhovoru pro Gazzettu dello Sport.
S usvědčujícími snímky prý zašel za ředitelem závodu Charliem Whitingem. "Na základě měření a těchto fotek pak sepsal ten dopis na FIA," líčil dál Brown a uštěpačně dodal: "Taky jsme nemuseli dělat nic, neinformovat FIA a po posledním závodě podat protest. To jsme ale nepovažovali za správné."
Po upozornění, že micheliny na předních kolech vozů Williams, McLaren-Mercedes a Renault byly v Maďarsku a nejen tam širší než předepsaných 270 milimetrů, začala FIA jednat. Informovala okamžitě všechny týmy, že od příštího dílu 14. září v Monze budou pneumatiky přeměřovány nejen před závodem, ale i po něm.
Francouzský dodavatel pneumatik se už nicméně nechal slyšet, že do italské Grand Prix žádné jiné gumy než ty dosavadní, vyrobit a dodat ani nemůže. "Jezdíme s těmito pneumatikami dva roky. Předtím je FIA přezkoušela a vše bylo v pořádku," čílil se šéf vývojového programu firmy Michelin pro formuli 1 Pascal Vasselon.
"Jestli chce FIA diskvalifikovat deset vozů ze startovního pole, tak ať si klidně poslouží," nechal se už dokonce slyšet.