V Rusku pětitunová monstra burácela poprvé v historii, ale nakonec k tomu vůbec nemuselo dojít.
Závody povolila Mezinárodní automobilová federace (FIA) až v pátek na mimořádném zasedání.
"Chybí jedna vrstva povrchu, svodidla a světelná signalizace. V blízkosti závodní dráhy zejí půlmetrové díry...," líčil pro web své stáje Jan Kalivoda, sportovní ředitel roudnické Buggyry.
Tohle říkal ve čtvrtek a hle, v pátek už svodidla i světla byla. Takže Smolensk dostal zelenou.
V sobotu skončil úřadující šampion David Vršecký z Buggyry třetí a pátý. "Jsem spokojený. Mám jeden pohár a dva nejrychlejší časy na kolo v bodovaných závodech. Auto je rychlé, okruh technický, projeví se tady zkušenosti."
Včera byl dokonce druhý, pak osmý - to byl naštvaný na Němce Oestreicha, že ho vytlačil z trati. "Své vystoupením ve Smolensku hodnotím dobře, tolik bodů (36) jsem ještě letos neudělal. Úvod do druhé půlky sezony nám vyšel, těšíme se do Mostu," prohlásil Vršecký.
V sobotu stál na stupních vítězů i jiný Čech, Adam Lacko. V hendikepovém závodě byl stříbrný. "Na bednu jsem čekal hodně dlouho," oddychl si pilot vozu MAN.
Židovická stáj MKR slavila tři pódiová umístění: dvakrát Oestreich, jednou Bösiger. Ten však klesl v průběžném pořadí z druhé na třetí příčku, Vršecký je čtvrtý.