Český jezdec nestačil na italské duo Vitantonio Liuzzi, Enrico Toccacelo, které potvrdilo své suverénní postavení v šampionátu.Po pátém vítězství v sezoně vede průběžné pořadí Liuzzi.
Český pilot v páteční kvalifikaci těsně zaostal za italskými favority a vyjel si třetí místo na startu. Závodní komisaři ho však později potrestali za kolizi s Francouzem Yannickem Schroederem v kole, kdy Enge zajel svůj nejrychlejší čas.
Tento výkon mu rozhodčí anulovali, čímž ho odsunuli o jedno místo zpět za Argentince Josého Mariu Lopeze.
"Jel jsem hodně rychlé kolo, bohužel mě zablokoval pomalu jedoucí Schroeder. Údajně mě neviděl, jsem na něj hodně naštvaný," uvedl jezdec týmu Ma-Con Engineering.
V závodě byl Enge jediným vyrovnaným soupeřem Liuzziho s Toccacelem a při jejich zastávce v boxech se dokonce ocitl na prvním místě. Nakonec zaostal za vítězem o necelé tři sekundy, čtvrtého Lopeze porazil o čtvrt minuty.
"Dobře jsem odstartoval a hned na startu jsem se dostal před Lopeze na třetí místo. Byl jsem možná i malinko rychlejší než první dva jezdci, ale ne o tolik, abych je mohl předjet," komentoval průběhu závodu Enge.
Po pátečním střetu se Schroederem odstartoval s opotřebenou pravou přední pneumatikou z volného tréninku, protože ta 'kvalifikační' byla poškozená. "Více než na útok vpřed jsem si musel hlídat záda, kde dotíral Friesacher," dodal.
Sedmý z deseti závodů seriálu se pojede za dva týdny na německém Hockenheimringu.
Výsledky:
1. Liuzzi (It./Arden) 50:22,548 min. (prům. rychlost: 183,570 km/h), 2. Toccacelo (It./BCN Competition) -1,088, 3. Enge (ČR/Ma-Con Engineering) -2,988, 4. Lopez (Arg./CMS Performance) -18,892, 5. Friesacher (Rak./Coloni) -21,769, 6. Giammaria (It./AEZ I.E Engineering) -26,902.
Průběžné pořadí po šesti závodech:
1. Liuzzi 50 b., 2. Toccacelo 42, 3. Doornbos (Monako/Arden) 21, 4. Giammaria 21, 5. Enge 20, 6. Friesacher 19.