V motoristickém sportu nikdy není nic jisté. Obzvláště pokud jde o takové záležitosti, jako jsou jezdecké smlouvy a potažmo peníze. Svědčí o tom i poslední události ve světovém šampionátu vozů GT.
Ještě před koncem loňského roku oznámil Antonín Charouz, manažer mladého olomouckého jezdce Jarka Janiše, uzavření kontraktu s rakouským týmem Race Alliance, který v tomto seriálu nasazuje vůz Aston Martin. Nyní, zhruba měsíc před startem prvního závodu, je už všechno jinak. Podle posledních zpráv se Jarek Janiš a Tomáš Enge stali novými členy týmu Scuderia Ecosse.
Jeden z vozů budou pilotovat vítěz posledního závodu roku 2006 Chris Niarchos a s ním Andrew Kirkaldy. Ve druhém voze by se pak vedle talentovaného Tima Mullena měli střídat čeští piloti Tomáš Enge a Jarek Janiš.
Enge by se měl objevit v sedmi z deseti plánovaných závodů. Ve zbývajících podnicích, které termínově kolidují se závody na americkém kontinentu, kde bude Enge také pilotovat Ferrari, ho v týmu zastoupí Jarek Janiš. Ten by také měl závodit v nejtěžším klání celého seriálu - ve 24 hodinovém závodě ve Spa-Francorchamps.
"V letošním roce chceme bojovat o titul a věřím, že tato jezdecká sestava tomu napomůže," říká šéf skotského týmu Stewart Roden. "Tim (Mullen) k sobě dostane dva velmi talentované spolujezdce, kteří mu v boji o titul budou pomáhat. Tomáš je skvělý pilot se značnými zkušenostmi a Jarek je bezpochyby stoupající hvězda vozů GT."
"Je to pro mě neuvěřitelná příležitost. Těší mě, že jsem dostal tak skvělé jezdce jako je Tomáš s Jarkem," pochvaluje si Tim Mullen. "Teď máme vše, co potřebujeme pro vítězství!"
Tomáše Engeho tak čeká hodně náročný rok. Kromě světového šampionátu FIA GT totiž bude se stejným vozem bojovat i na americkém kontinentu v tamním šampionátu. "Je to pro mě další velká výzva - dva seriály GT na dvou kontinentech a ve stejném voze. Moc se těším se na spolupráci s Timem (Mullenem) a na maximální výkony Ferrari."
Spokojený je i Janiš, který na sebe ve světě vozů GT upoutal pozornost v loňském roce díky fantastickým výkonům s vozem Saleen. "Těší mě, že budu moci bojovat za Scuderii Ecosse," řekl mladý olomoucký jezdec. "Je to tým na špičkové úrovni, se skvělým zázemím a perfektní organizací. S ferrari jsem v tomto šampionátu závodil už v roce 2003. Bylo to sice s Modenou 360, ale tahle změna pro mě jistě nebude žádný problém."
A co od nového angažmá Janiš očekává? „Letos budu opět bojovat v několika seriálech (kromě FIA GT, by Janiš měl startovat ještě v seriálu European Le Mans a nadále je členem českého týmu A1 GP - pozn. autora), ale v každém případě bude pro mě důležité jezdit na předních pozicích a sbírat mistrovské body," plánuje Janiš.
Většina účastníků světového šampionátu se poprvé sejde již koncem týdne na okruhu v Monze, kde proběhnou první předsezónní testy. Chybět nebude ani Scuderia Ecosse, ale zatím asi bez obou českých jezdců. Ti se zřejmě k týmu připojí až před prvním mistrovským závodem, který se uskuteční 25. března v čínské Zhuhaii.