Vettel se stává neporazitelným strojem formule 1. Sice nevyhrává s takovým náskokem, jako se to na začátku minulého desetiletí dařilo jeho krajanovi Michaelu Schumacherovi, ale pokud nepočítáme zastávky v boxech, neopustil zatím v letošní sezoně první místo v závodě.
Výsledky Velké ceny Malajsie ZDE |
"Byl nejlepší na trati. Jak kontroloval závod, jak jel, jak se staral o gumy. Vždy věděl, co dělá a proč to dělá," vysekl mu poklonu šéf Red Bullu Christian Horner. Ten minulý rok stál za týmem, který upřednostňoval Vettela před druhým jezdcem stáje Markem Webberem. A jak se ukazuje, měl pravdu, že má větší šanci na to získávat pro tým vavříny.
Rudý býk bez koní navíc
Mark Webber ani v Malajsii nestačil. Ačkoliv na rozdíl od prvního závodu roku útočil na stupně vítězů, opět zůstal za nejlepšími. Ale tentokrát nebylo na vině jen jeho možná menší řidičské nadání. Systém obnovení brzdné energie zvaný KERS nefunguje Red Bullu stejně dokonale jako například McLarenu.
Mark Webber jel bez přídavného výkonu KERS celý závod. To mu vzalo několik míst a připravilo ho prý také o stupně vítězů. Na startu Velké ceny Malajsie bylo nejvíce vidět, že jeho soupeři mají velkou výhodu.
"Nebylo to jen na startu, kde mi KERS zoufale chyběl," stěžoval si australský jezdec. "Zásadně jsem poté ztrácel na dlouhé cílové rovince a také před druhou zatáčkou. Nemohl jsem předjíždět, jak bych chtěl. S tím systémem bych byl rázem za nejlepšími. Navzdory špatnému startu."
Ale ani elektronika ve voze Sebastiana Vettela nebyla v Malajsii v nejlepší formě. Ale na startu systém KERS pozdějšího vítěze fungoval. To byla rozhodující fáze závodu. A to stačilo.
"Bylo to jak na houpačce, jednou to fungovalo, pak ne. Musíme se na to podívat," řekl Vettel s tím, že za udržení vedoucí příčky na začátku závodu vděčí právě KERS. "Zachránilo nás to," potvrdil, že Mark Webber byl proti soupeřům v prvních metrech bezmocný.
Red Bull nespí. Ani na vavřínech
Pokud chce Red Bull dál vyhrávat, rozhodně nesmí usnout na vavřínech. Systém KERS bude v dalších závodech potřeba a musí být funkční. McLaren je blíž a blíž... Pokud by si Hamilton nezničil na Sepangu předčasně pneumatiky, nemusel Vettel vyhrát.
"Nejsme vládci šampionátu. Tady v Malajsii jsme poznali, jak je to těsné. Musíme vydržel, dál tlačit na vývoj a nedělat chyby. Je tak budeme slavit další titul," uzavřel šéf stáje Christian Horner.