Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zmar vyloučeného vítěze. Deset minut euforie než zmizí zlato i rekord

Žádný Evropan v historii neběžel pod střechou 400 metrů rychleji než on. Óscar Husillos zvítězil na halovém světovém šampionátu v Birminghamu v rozběhu, v semifinále a pak spektakulárním výkonem i v bitvě o medaile. Jenže španělský atlet se mohl radovat z životního titulu mistra světa pouhých deset minut. Dokud se u jeho jména neobjevila zkratka znamenající diskvalifikaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O85n53d34ř11e48j 46H12o26l78ý 9160820948649

Pan Mrzena nepostřehl, že Maslak již v dalším rozhovoru nic nezpochybňoval a prohlásil obě diskvalifikace za spravne? Nebo se jedná o autorovo umyslne opomenutí?

0/0
12.3.2018 5:38

P48e67t95r 60N62o55v21a54k 3750817229667

Husillos ale neběžel 400m, ale o něco méně.

0/0
7.3.2018 13:04

T74o67m83á19š 92S76e24d83l58á63k 3868531722527

Husillos udělal jasný přešlap a dráhu si evidentně zkrátil. To se potom dělají rekordy.;-)

+1/−1
7.3.2018 12:23

T15o93m79á52š 80S26e42d57l39á10k 3878341892477

Ono všechny dráhy musí být stejně dlouhé a bere se to od vnitřního ohraničení bílé čáry v každé dráze. Kdyby se brala třebas venkovní, musela by dráha být jinak vyměřená. Proto jsou pravidla, jaká jsou a na bílou čáru se nesmí šlápnout. Je tam tedy i ten matematický zákon, aby všichni měli dráhu stejně dlouhou.

0/0
7.3.2018 12:41

M31i31c19h71a21l 43M73i78l28l16e85r 9386672219152

delka drahy se meri 20 cm od vnejsich okraju bile cary, tedy 10 cm uvnitr kazde drahy. Pravidlo 160.2.

0/0
7.3.2018 13:20

M83i79c51h86a19l 49M27i74l33l10e95r 9346262379822

Aby zavodiste mohlo dostat certifikaci IAAF, musi byt premereno a vsechny pozadovane rozmery musi odpovidat presne stipulovanym predpisum IAAF, v ramci povolene tolerance, ktera neni nijak velka.

Maslakova poznamka o "nestandardnich zatackach" je subjektivni nazor.

Vsechny dimenze zatacek, jejich polomer, uhel sklopeni, sirka a oznaceni drah bilymi carami, mereni vzdalenosti musi odpovidat prepsanym pravidlum, jinak zavodiste nedostane certifukat IAAF a vrcholne atleticke souteze se tam nemohou konat.

Nejenze dimenze musi odpovidat pravidlum, take synteticky povrch musi mit platny IAAF certifikat produktu.

0/0
7.3.2018 13:34

M31i68c86h75a61l 36B54o25k42l39a78ž35u74k 9723668512577

správně je to 20 cm od vnitřního okraje čáry

0/0
7.3.2018 13:41

M31i51c54h29a45l 46M79i97l14l56e85r 9706252199562

ne.

Je to 20cm od VNEJSIHO okraje. OUTER = VNEJSI

Cituji z predpisu IAAF: .....The lengths of the other lanes were taken

0.20 metres from the OUTER edge of the painted lines.

mereno 0.20m od VNEJSIHO okraje nalakovanych car

0/0
7.3.2018 15:22

M44i84c27h51a91l 58B78o39k63l19a57ž40u23k 9513118652577

Blábol, citujete z něčeho jiného než z pravidla 160.2, které jste trefil...

Nakonec je to tam i namalované.

0/−1
7.3.2018 15:33

M47i12c74h82a63l 84M31i16l76l57e78r 9686532269302

cituji z IAAF prikazu pro certifikaci

0/0
7.3.2018 15:41

M31i84c39h87a49l 10M65i71l72l25e64r 9366882499832

a je to tam slovy: OUTER edge a to znamena VNEJSI okraj

Anglictina je moje druha materstina, ty si to muzes vyhledat ve slovniku.

0/0
7.3.2018 15:42

M61i55c29h22a77l 16M81i67l80l98e94r 9446242119982

jeste jedno PS. - 20 cm od vnejsiho okraje bile lajny je 10 cm od jejiho vnitrniho - to tady psal uz Petr Utekal, clen komise rozhodcich CAS. Mozno vyhledat.

0/0
7.3.2018 15:47

M70i19c91h37a18l 38B21o23k26l57a80ž40u12k 9663978582427

Stavte se třeba na hlavu, ale přečíst si to může každý: https://www.iaaf.org/about-iaaf/documents/rules-regulations

S Petrem se znám a že by tady psal něco o 10 cm tlustých lajnách, to pochybuju.

0/−1
7.3.2018 16:07

M66i92c94h33a48l 41M47i23l49l26e58r 9876532649512

https://sport.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A180303_225502_atletika_rou

-

Petr Utekal: 5.3. 2018 v 12:13

"Ale to měření - jde o to, že trať se měří 10 cm od čáry (v první 15) - takže když někdo běží těsně u čáry, de facto to má kratší. Takže není důvod na tu čáru šlapat."

-

A nadale trvam na spravnem prekladu dokumentu IAAF z anglictiny, ze "0.20 metres from the OUTER edge of the painted lines" je "0.20 m od vnejsiho okraje nalakovanych car", coz odpovida 0.10 m od jejich vnitrniho okraje

0/0
7.3.2018 17:18

M70i72c54h54a43l 61B40o55k49l41a13ž64u96k 9743788102827

zbytečná debata, budete dál tlachat ale ty pravidla jste doteď neotevřel, zkopíruju to teda za vás,

pravidlo 160.2: The measurement shall be taken 0.30m outward from the kerb or,

where no kerb exists on a bend (or the diversion from the track for

the steeplechase water jump), 0.20m from the line marking the

inside of the track.

0/0
7.3.2018 19:20

M50a62r77t31i15n 74R32ů77ž54i23č68k21a 9624351718919

z českých pravidel, asi ofiko překlad "Pravidla IAAF ve znení prírucky Competition Rules 2012-2013" :)

160.2. Délka bežeckého oválu musí být merena po cáre vzdálené 0,30 m od vnitrní hrany obrubníku smerem do dráhy. Není-li

bežecký ovál v zatácce vymezen obrubníkem, musí se merit ve vzdálenosti 0,20 m od cáry oznacující vnitrní okraj oválu.

- - -

takže to odpovídá vašemu :)

0/0
11.3.2018 17:27

P39e69t38r 22V52l24a79d35i46m54í90r 44Č75e50r47m69á26k 8743467905864

Na tom záběru je Husillas levou úplně na čáře. Je zcela evidentní, že pravou musel v kroku předtím a pravděpodobně i potom zcela vyšlápnout. Není o čem diskutovat. Rozhodčí to měli k dispozici celé - škoda, že to není celé tady.

+1/0
7.3.2018 11:48

M29i64c96h31a76l 88M48i71l44l86e16r 9406712669152

vyslapnout z drahy mohl, ale take vubec nemusel, protoze prestupek je uz samo slapnuti na bilou caru.

Jak jsem poznamenal nahore - pravidlo 160.2 - delka drahy je merena 10 cm od vnitrniho okraje bile cary, v mistech, kde bezec muze bezpecne pokladat nohu, aniz by slapl na bilou caru.

0/0
7.3.2018 13:24

L49u86d40ě35k 81N51ě84m59e82c 8863120131746

Popravdě mi video nejde skouknout, ale ve Vašem příspěvku je nějaký rozpor, vždyť pravá noha je dál od vnitřní čáry, takže mohl pravou těžko vyšlápnout, když měl levou na čáře. To by musel plést nohama jako opilý zajíc.

0/0
7.3.2018 14:11

P97e93t87r 87Š80í15r 5193145410898

Ten náš kluk je docela frajer - vyjádřil se k tomu tak, jak by se férovej chlap vyjádřit měl.

+3/0
6.3.2018 12:34

O75n35d41ř63e11j 67H84o13l14ý 9820420298389

Houbelec, Maslak to řekl po závodu (ale řekl to pěkně, to máte pravdu), pozdeji už mluvil jinak a diskvalifikace uznal ta oprávněné.

0/0
12.3.2018 5:46

M43o20j18m45í44r 14S23k44á73l84a 2720732496

Chtěl bych to tady číst, pokud by se to týkalo Masláka...:-P

+5/−1
5.3.2018 9:48

J98a28r59o66s57l10a18v 96S64t10r49o86m82m91e97r 3827966294429

HMS se zapíše do historie,tolik vyloučených,to si teda ještě nepamatuji.

+1/0
5.3.2018 6:25

M77i65c53h76a71l 68M73i10l27l55e11r 9496682899612

no a? ?????

Prohresis se proti jasne definovanym pravidlum, budes potrestan podle pravidel. tecka.

Vnitrni lajna je to same zakazane uzemi jako plastelina a prkno za odrazovou carou u skoku. Slapnes na ni, je to velmi viditelne, ze jsi porusil pravidla. DQ - zadna diskuze.

+3/0
5.3.2018 9:52

O68n66d53ř46e35j 41H21o41l78ý 9200680578619

Jednalo se o porušení pravidel? Jednalo, takže diskvalifikace jsou na místě a atleti si dají příště pozor, za mne vše v pořádku.

0/0
12.3.2018 5:48

P22a25v61e75l 64C40h94a83l54u50p86a 2971826105901

Asi se v tomto případě shodneme všichni. Můžeme cítit se zklamáním vítěze - ale prostě pravidlo porušeno bylo. Jednoznačně a průkazně. Bohužel. A nemělo by to spadnout do toho - že je to pravidlo takové a špatné apod. Je platné a platné pro všechny. A dle mého - to pravidlo je správné, nevím - jak jinak by mělo vypadat, aby zabránilo zkracování si dráhy. Podobně jak předčasný start, podobně jako otisk v modelíně v dálce - a je jedno, zda nepatrný...prostě to k tomu patří. Moc jsem nepochopil to rozhořčováni v textu, jak "nelze pořád někoho diskvalifikovat...".

+13/0
4.3.2018 21:30

M50i63c59h80a96l 30M32i41l39l60e92r 9106662349732

vyjimecne - jednou za uhersky rok -s tebou souhlasim.

Asi mame ten uhersky rok.

0/0
5.3.2018 3:04

Z66d13e20n22ě86k 12S93t34r83n37a93d 1775230266659

V jiných sportech se při podobném přestupku zkoumá, zda tím závodník získal takovou výhodu, že to ovlivnilo výsledek. Pokud rozhodčí uznají, že k ovlivnění závodu nedošlo, mohou místo diskvalifikace vydat pouze napomenutí. K diskvalifikaci pak dojde teprve tehdy, když se přestupek opakuje.

0/−16
4.3.2018 17:27

M48i52c40h29a89l 25M60i87l60l40e88r 9826312259712

aplikace daneho pravidla na zatacku je tak jasna, ze se v tomto pripade nic dal nezkouma.

Zavodnik preslapne do vnitrni lajny v zatacce, bud nepozornosti nebo ztratou rovnovahy, bez zavineni nekym jinym = zkraceni trasy. Tecka bez dalsich debat. DQ

Jedinym moznym osvobozujicim pripadem je nezavinena kolize- strceni jinym zavodnikem a okamzity navrat do spravne drahy. V tom pripade mu to projde.

+5/0
5.3.2018 3:14

P40a38v58e80l 83K83r86a69l 4228889569382

I hloupé pravidlo je stále pravidlem. Zatím. Věřím, že za pár let toto nebude problém a přešlapy se budou přepočítávat a posouvat, už dnes s tím technika nemá problémy.

+1/−10
4.3.2018 16:38

J74i52ř12í 52K19v25ě72š 1223506682461

A proč by se měly přepočítávat a posouvat?

+15/0
4.3.2018 16:50

L43a58d16i25s59l80a97v 28S71l18e22z96á65k 4288423

Kvůli tak triviálnímu pravidlu jako je šlápnutí na čáru?

+5/0
4.3.2018 17:13

M41i80c61h81a28l 40M42i85l84l44e57r 9866792679582

stejne platne pravidlo jako slapnuti na plastelinu pri skoku

+7/0
4.3.2018 20:14

M13i30c70h90a25l 32D76v68o36ř88á24k 9705849297610

Je to tvrdé. Jen tak pro zajímavost. https://issuu.com/rfea-cnj/docs/facilities_manual/260

Tady jsou rozměry jedné vnitřní trati. Přepočítal jsem si to, a každých 5cm od čáry přidá cca 15cm na zatáčku, nebo 30cm na kolo.

0/0
4.3.2018 16:14

L55a45d34i75s82l90a59v 67S50l16e10z71á30k 4808113

A co teprve skoky do dálky? Můžete přeskočit světový rekord o 2cm, ale kvůli 2mm přešlapu je skok neplatný.

+8/0
4.3.2018 16:33

H92a28n59a 22U15l91r35y74c12h20o63v22á 9340923138698

Akorát tam to ví závodník hned. Tady měl ten Španěl nějaký čas možnost si užívat pocit mistra světa a pak konec. Což je pro takto přistiženého krutější. Ale je to podle pravidel, tak má holt smůlu.

+5/0
4.3.2018 16:38

L57a65d32i87s21l62a13v 84S66l52e62z29á84k 4248593

No jo, zkontrolovat blok plastelíny je rychlejší, než zkontrolovat záznam z videa...

Věřím, že to pro něj byl obrovský šok, ale nedá se nic dělat, pravidla porušil.

+8/0
4.3.2018 16:50

M56i87c35h94a94l 20M71i24l69l29e70r 9316652289782

ano, mne je ho take velmi lito, ale neda se nic delat.

Proste nemel dostatecne zvladnutou techniku behani v klopenych halovych zatackach, ktera je NUTNOU soucasti zrucnosti potrebne k vitezstvi.

Zvitezil ne ten absolutne nejrychlejsi, ale ten, kdo mel vedle rychlosti take zvladnutou potrebnou techniku a spravnou strategii behu. Maslak zvitezil zaslouzene.R^

+1/0
5.3.2018 9:59

M35a73r46t45i51n 15N96o91v88o40t25n74ý 3556616381154

Přibližně 15 cm na kolo, ne 30 cm.

0/0
5.3.2018 17:31

M89i86c59h17a34l 97M97i18l58l85e51r 9626672509402

delka drahy 400m je merena, jak napsal rozhodci Utekal, 10 cm od vnitrni cary. Zmenseni o tech extra 10 cm v zatackach predstavuje pribl. 67cm v cili.

0/0
6.3.2018 14:09

L46u66d87ě26k 87N82ě48m71e54c 8583940451636

63

0/0
7.3.2018 14:17

L79u45d26ě61k 40N23ě80m43e15c 8203540371756

To se počítá na jedno kolo jako dvě pí delta er, přece, ne? Takže 6,28 * 5, takže 31,4. ;-D

0/0
7.3.2018 14:15

J38i85ř65í 63S44c34h48m98i77d18t 5660453494325

Pravidla jsou od toho, aby se dodržovala. V jiných sportech je to mnohem horší, kdy jde i o selhání rozhodčích a také se s tím musí sportovci popasovat. V atletice je to mnohem jednodušší, jelikož nic není sporné a vše je přesně doložitelné. Takže celé ty plky okolo jsou k ničemu a sportu, jako takovému, jen na škodu.

+18/0
4.3.2018 16:08

M50a25r15t58i38n 62R43ů37ž23i69č88k31a 9534681958409

jj ... známkování za umělecký dojem/techniku... :)

atletika je v pohodě

+2/0
11.3.2018 17:31

O55n43d88ř22e53j 61H16o89l23ý 9700950638129

Tak úplně pravdu nemáte, Jelikož je spousta sporných situaci, kdy to není tzv. "jasné". Jedno z nejslavnějších "rozhodnutí" byl Železného "preslap" trickem.

0/0
12.3.2018 5:55

V37l58a26d89i90s39l28a10v 61N25o73h41e11j72l 7958737238791

to je podobny treba u MotoGP. tam se taky jede na hrane, ale kdo ji prekroci, tak spadne a prvni (vetsinou) nedojede. tady bezec ma take tu hranu, dost jasnou, a ma to vyrazne jednodussi ji neprekrocit a nebyt diskvalifikovan. nevim vubec co se resi.

+4/0
4.3.2018 15:49

J79i13r46i 61B33a56r37t77a88k 6189243445676

Koukal jako vyorana mys.

0/0
4.3.2018 15:44
Foto

P65e79t34r 84P21r72o40c62h39á77z40k92a 3272246802524

Tahle diskvalifikace je spatna stejne jako vyrazeni atleta pri prvnim ulitem startu.Nedoplaci na to jen sport,ale i sportovci a divaci.Pujde li to tak dal pak je skoro zbytecne organizovat takove akce.

+2/−25
4.3.2018 15:40

V87l20a26d10i89s26l60a65v 74N34o69h62e22j49l 7208857268571

je to v poradku, pravidla jsou jasna a neni to tu prvni rok.

+14/0
4.3.2018 15:48

L18a61d75i86s84l11a82v 27S49l34e16z67á16k 4418563

Přešlap v zatáčce znamená zkrácení délky trati. Sice nepatrné, ale je to tak.

A jak byste posuzoval který přešlap je OK a co už je moc? Přešlap 2cm je OK, 5 už ne? A co když někdo pak přešlápne 3cm? To jsme zase na zpátky na začátku, 1 cm navíc je diskvalifikace. A navíc, jak by se to měřilo? Prostě šlápnutí na čáru je jasně vidět a jednodušeji se posuzuje.

Ano, pro diváky to není ten nejlepší závod, ale taková jsou pravidla a musí se s tím počítat.

+12/0
4.3.2018 16:31





Najdete na iDNES.cz